Hi allen,
Ik wou een installatie van Xubuntu maken op een USB stick, alleen ondersteunt betreffend moederbord niet het booten van USB. Dit is ook niet te realiseren middels een bios-update.
Nu ben ik niet van het snelle opgeven en kwam op het idee om middels een IDE mem (een soort voorloper van SSD maar wel erg klein, heb ik gescoord uit een oude netclient) een boot te maken die dan meteen doorgaat op de USB stick.
De IDEmem is 32 MB en is toegankelijk als een normale harde schijf.
Hoe krijg ik nu voor elkaar dat ik alleen grub en de kernel hierop geïnstalleerd krijg en de rest op de USB stick?
NB: Het betreft hier een celeron 1000 met 512MB geheugen, alle verdere data wil ik straks vanaf de thuisserver gaan gebruiken. Een volledig stille box (want geen loopwerken en passief gekoeld). De cdrom gaat eraf als alles werkt. Uiteindelijk is de bedoeling om hiermee audio/video vanaf mijn thuisserver te draaien en wellicht ook een browser gebruiken voor www.
Edit PS: Ik ben nogal een newbie, een maand geleden besmet met het linux-virus en sindsdien hooked.. maar dus bepaald niet onderlegd