Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Puppy en Ubuntu in Grub  (gelezen 860 keer)

Offline lucus

• Lid
    • Lars' Site
Puppy en Ubuntu in Grub
« Gepost op: 2009/02/02, 16:59:19 »
Ik heb pas geleden puppy geinstalleerd en ik wil hem nu toevoegen aan de grub van ubuntu, maar het lukt niet. Ik heb het volgende geprobeerd maar dan start mijn pc gewoon opnieuw op:
title Puppy
root (hd0,5)
kernel /boot/vmlinuz root=/dev/sda6 ro vga=normal
Hoe kan ik Puppy toch toevoegen?

Offline lucus

• Lid
    • Lars' Site
Re: Puppy en Ubuntu in Grub
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/02, 17:41:22 »
Kijk ook even op bijgevoegd plaatje:
Ik heb Ubuntu geinstalleerd op de schijf die nu SDA12 heet
Daarna heb ik nieuwe partities gemaakt tussen Windows en Ubuntu in voor Puppy (Dat was de enige plaats die ik nog over had) EDIT: Met Partition Magic in Windows
Toen heb ik puppy op SDA6 geinstalleerd
Bij zowel SDA6 als SDA12 is er een waarschuwing dat hij het bestandssysteem niet kan lezen. Nog gekker: SDA6 is gemount op /media/puppy EN / (de root!) EDIT: (Als ik bestandsbeheer open zien die mappen er WEL verschillend uit)
Ik snap er echt niks meer van.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om Puppy te kunnen starten van mijn HD
« Laatst bewerkt op: 2009/02/02, 18:08:15 door lucus »

« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/02, 20:36:20 »
1 swap partitie is genoeg hoor. Deze kan gebruikt worden door verschillende Linux distro's op uw pc.

Formateer sda6 nog eens, zet geen koppelpunt. Zet dan tijdens de Puppy installatie het koppelpunt pas op '/'.

Offline lucus

• Lid
    • Lars' Site
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/03, 17:20:49 »
Ik weet niet wat je bedoeld met koppelpunt, voor zover ik weet heb ik niks met een koppelpunt gedaan. Of bedoel dat ik die partitie niet mag mounten tot ik puppy heb geinstalleerd?

« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/03, 18:39:49 »
In de kolom 'Koppelpunt' staan uw koppelpunten :).

Nuja, ik zou het zo doen: (aangezien ge toch nog niks op die partities hebt staan zie ik)
Maak de extended helemaal leeg. Zet er 1 swap partitie in en maak dan terug uw benodigde Linux Partities (ext2 of ext3).