Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Streamen van video's in FF  (gelezen 649 keer)

b00mbap

• Gast
Streamen van video's in FF
« Gepost op: 2009/02/02, 16:05:29 »
Ik gebruik hiervoor Totem Browser Plugin 2.24.3 (Browser Plugin using GStreamer 0.10.21) en FF3.0.5
Hij buffert en speelt goed af, alleen ik kan de slider niet verplaatsen naar waar ik wil.
Zodra ik hem bijvoorbeeld naar halverwege het filmpje sleep en loslaat begint het hele filmpje opnieuw af te spelen.

Is er een andere plugin of programma waarmee ik streams wel kan laten afspelen vanaf waar ik wil?

Re: Streamen van video's in FF
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/02, 18:09:21 »
Hoi,

Je hebt 2 vormen van streaming
- file streaming
- server streaming

Als je filmpje afgespeeld word in server streaming kan je de slider niet gebruiken. ( Of kan je ook als je tv kijkt even de film naar voor spoelen ??)
Als de film via file-streaming afgespeeld word, kan je dat wel.

Het nadeel aan file-streaming is, hoe meer users op de film toegrijpen hoe slechter de stream word, het beeld begint te schoken of de buffer loopt leeg.

b00mbap

• Gast
Re: Streamen van video's in FF
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/02, 18:40:53 »
Hoi,

Je hebt 2 vormen van streaming
- file streaming
- server streaming

Als je filmpje afgespeeld word in server streaming kan je de slider niet gebruiken. ( Of kan je ook als je tv kijkt even de film naar voor spoelen ??)
Als de film via file-streaming afgespeeld word, kan je dat wel.

Het nadeel aan file-streaming is, hoe meer users op de film toegrijpen hoe slechter de stream word, het beeld begint te schoken of de buffer loopt leeg.
Ik neem aan dat ze op uitzendinggemist.nl gebruik maken van file-streaming. Ook deze kan ik niet doorspoelen dmv de slider. Want dit kan met WMP onder Windows wel op uitzendinggemist.nl als ik me niet vergis.