Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met flash-games  (gelezen 1038 keer)

xargon

• Gast
Problemen met flash-games
« Gepost op: 2009/01/30, 01:55:49 »
Ik heb Xubuntu op een oude computer geinstalleerd met de volgende specificaties: 1,5 GHz Intel processor, 768 Mb RAM en 16 Mb videokaart.

Xubuntu werkt goed. Filmpjes op youtube kijken gaat ook probleemloos. Soms ga ik naar deze site om online spelletjes te spelen. Maar dat werkt niet goed onder Xubuntu. Ik kan ze wel spelen, maar ze gaan te langzaam. Ik heb het dan over 2D-platform games. Een paar jaar terug kon ik met deze computer met Windows 2000 die spelletjes wel spelen.

Het zou kunnen liggen aan de videokaart. Ik wil best een videokaart aanschaffen met wat meer capaciteit. Probleem is dat mijn computer een Compaq Evo is, ontworpen voor het bedrijfsleven, dus de meeste videokaarten passen gewoon niet.

Maar ik herinner me een topic waarin iemand ook problemen had met flash, ik kan het helaas niet terugvinden. Maar er stond iets in dat je bepaalde drivers moest verwijderen, omdat anderen beter werken. Weet iemand welke drivers ik nodig zou kunnen hebben?

En nog een vraag. Stel dat ik toch een geschikte videokaart vind met meer capaciteit en ik installeer deze in de computer. Wordt deze dan automatisch geconfigureerd door Xubuntu?

Alvast bedankt! :)

Re: Problemen met flash-games
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/30, 03:09:20 »
Je moet allereerst gaan kijken wat voor slot die vga kaart nodig heeft en dan kijken of die nog verkocht worden.
Ik denk-vermoed dat het een agp (goed controleren) slot inzit, dus daar kan je nog wel leuke snelle kaartjes voor kopen voor weinig geld, denk aan 40 tot 90 euri.

Alles zal idd gelijk veel sneller werken die misschien dat die flashgames ook meteen rapper zijn en anders komt er waarschijnlijk wat truc werk bij kijken.

koop een Nvidia kaartje, de meeste oudere modellen worden goed ondersteund, ik heb voor mijn 7900 GTS zelfs nix hoeven doen hij vond hem en gebruikte meteen de goede driver.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D