Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RDP Terminal Server client  (gelezen 1029 keer)

kdejong

• Gast
RDP Terminal Server client
« Gepost op: 2009/01/25, 19:26:13 »
Ik heb een icoon op mijn desktop staan van TS-client (Verbinding met extern bureaublad). Als ik daarop dubbelklik, dan start de client niet, maar opent hij een instellingenscherm, waarin je dan weer op verbinden moet klikken. Hoe krijg ik het zo dat dubbelklikken direct starten van de client tot gevolg heeft. Het is de bedoeling dat kinderen snel en makkelijk een RDP-verbinding kunnen starten. En dan is dat instellingenscherm verwarrend.
Alvast bedankt voor een reactie.

Re: RDP Terminal Server client
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/25, 19:37:09 »
Hallo kaki, heb je ook het pakketje rdesktop geïnstalleerd? Dat is de feitelijke RDP client.

kdejong

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/25, 21:44:57 »
Nee, ik gebruik gewoon de Terminal Server Client en dat gaat prima. Alleen wil ik het starten eenvoudiger.
Kan dat met rdesktop wel?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/26, 09:38:24 »
rdesktop is waarschijnlijk al meegeïnstalleerd met tsclient.
Ik heb zelf launchers gemaakt op mijn bureaublad die een scriptje opstarten met een rdesktop commando.
Zo'n scriptje kun je bijv. servernaam.sh noemen met als inhoud: rdesktop -u jeremy -p w@chtw00rd -g 1024x768 -a 16 -T ServerNaam ip.adres.van.serverEn de bijbehorende launcher ServerNaam.desktop: [Desktop Entry]
Version=1.0
Encoding=UTF-8
Name=ServerNaam
Type=Application
Terminal=false
Name[en_US]=ServerNaam
Exec=sh /home/jjongep1/servernaam.sh
Icon[en_US]=/usr/share/pixmaps/tsclient.png
Icon=/usr/share/pixmaps/tsclient.png
GenericName[en_US]=
Comment[en_US]=
ServerNaam.desktop in je Desktop map zetten waardoor deze op je bureaublad verschijnt, dubbelklikken en klaar :)