Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Ubuntu laten doorstarten  (gelezen 861 keer)

kdejong

• Gast
[Opgelost] Ubuntu laten doorstarten
« Gepost op: 2009/01/25, 10:32:10 »
Ik moet steeds naam en ww invullen. Hoe kan ik Ubuntu gewoon laten doorstarten zonder invoer tot aan mijn desktop?
« Laatst bewerkt op: 2009/01/25, 22:30:18 door Ron »

Offline mp

• Lid
Re: Ubuntu laten doorstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/25, 10:38:37 »
Tip 30 op http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs
Kijk ook even naar tip 31 als je draadloos internet gebruikt.

Er zit trouwens een zoekfunctie op dit forum. Er is al heel wat geschreven over automatisch aanmelden. Misschien de volgende keer eerst even googlen?

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/25, 12:48:21 »
Rond tip 31: als je echt zónder paswoord wil opstarten, dan zet je het paswoord van de sleutelring op blanko: System - Preferences - Encryption and keyring, klik "login" en "Change unlock password".

Zowel autologin als deze laatste ingreep maken je systeem minder veilig: je moet zelf de keuze maken tussen gemak en veiligheid die voor jou aanvaardbaar is.

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/25, 13:38:50 »
volgens mij kun je dit ook in je systeem instellingen plaatsen. Dan moet je je naam en paswoord invoeren. Dan sla je het paswoord deel over.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

kdejong

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/25, 19:20:23 »
Hartelijk dank aan iedereen die gereageerd heeft. Ik ben er uit! =D