Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash Player werkt niet goed  (gelezen 4152 keer)

CoosBos

• Gast
Flash Player werkt niet goed
« Gepost op: 2009/01/24, 16:13:12 »
Geacht forum,

Ik ben nu al enkele dagen bezig om internetpagina's goed te kunnen lezen (met name filmpjes willen niet). Ik heb ubuntu 8.04. Inmiddels heb ik dit nu twee keer geïnstalleerd, omdat ik de vorige keer dacht dat flash player 10 de boosdoener was en toen ik die weghaalde niets meer goed werkte.
Ik heb gezien dat er veel problemen zijn met flash player en heb diverse oplossingen die op dit forum werden gegeven,  geprobeerd toe te passen. Niets schijnt te helpen. Nu snap ik ook een deel van de gebruikte termen niet ( wat is b.v. adeptmanager?).
In synaptic pakketbeheer zie ik dat flasplugin nonfree 9.0.124 is geïnstalleerd. Ook adobe flash 10.0 15.3 hardy staat daar groen aangegeven. Verder staan inmiddels de ubuntu restricted-extras geïnstalleerd en heb ik (tegen beter weten in) ook nog eens Gnash geprobeerd. Ook heb ik een tip "sudo apt-get install libflashsupport" uitgevoerd. In firefox zie ik flashplayer niet als "add-on" staan.
Ik weet nu niet meer wat ik nog kan doen.
Wie kan mij helpen?
« Laatst bewerkt op: 2009/03/15, 17:10:39 door Vistaus »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: flash player werkt niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/24, 16:16:35 »
Begin eens met deïnstalleren (volledig verwijderen) van de volgende zaken:
- libflashsupport
- gnash
- flasplugin nonfree 9.0.124
- swfdec (als je die hebt)

De enige die je nodig hebt is adobe flash 10.0 15.3 hardy.

Aanpak:
1. Firefox sluiten
2. Systeem - Beheer - Synaptic pakkeetbeheer: alle genoemde pakketten volledig verwijderen
3. Firefox opnieuw openen. Het zou nu moeten werken.

CoosBos

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/24, 17:42:29 »
Uitgevoerd, maar heeft helaas niet geholpen. Krijg maar steeds de melding dat er pluginns geïnstalleerd moeten worden.
Nog meer ideeën?

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/24, 19:11:13 »
Installeer eerst eens al die paketten terug. Ga dan naar Systeem > Voorkeuren > Uiterlijk. Vink geen aan op het tabblad visuele effecten.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/24, 19:13:28 »
Uitgevoerd, maar heeft helaas niet geholpen. Krijg maar steeds de melding dat er pluginns geïnstalleerd moeten worden.
Nog meer ideeën?

ja. je moet de flash-plugin naar mozilla laten verwijzen. gksudo nautilus: bestandsbeheer: ctrl+h:.mozilla(map) maak binnen die map een pluginmap aan: plaats daar de flashplayer.so-plugin.

of:
libflashplayer.so plaatsen op je bureaublad.
Daarna:

cd Bureaublad

sudo mkdir /usr/lib/flashplugin-nonfree && sudo cp -f ~/Bureaublad/libflashplayer.so /usr/lib/flashplugin-nonfree/ && sudo ln -sf /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so /usr/lib/firefox/plugins/libflashplayer.so
« Laatst bewerkt op: 2009/01/24, 19:15:49 door leoquant »

CoosBos

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/25, 13:12:38 »
Dank voor jullie reacties.

De tip van Joshua822 geprobeerd, maar werkt niet.

Tip van Leoquant:

Zou je aljeblieft hier een beetje meer uitleg bij willen geven. Ik ben een beginnende beginner en dit is voor mij hogeschool.
Ik weet hoe ik "terminal" moet oproepen, maar daar is zo'n beetje alles mee gezegd.

Hartelijk dank alvast

« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/25, 13:21:11 »
Ik heb hetzelfde gehad en zojuist opgelost. Verwijder in Synaptic het pakket swfdec-mozilla en start Firefox opnieuw op :)
« Laatst bewerkt op: 2009/01/25, 13:25:37 door Vistaus »

CoosBos

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/25, 13:24:15 »
En, Leoquant, ik zie je verwijzen naar flashplugin-nonfree. Maakt het nog wat uit dat ik die er nu af heb gegooid? Ik heb nu alleen nog adobe flash 10 15.3 Hardy  erop staan

« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/25, 13:25:22 »
CoosBos, zie mijn vorige berichtje ;)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/25, 13:27:18 »
En, Leoquant, ik zie je verwijzen naar flashplugin-nonfree. Maakt het nog wat uit dat ik die er nu af heb gegooid? Ik heb nu alleen nog adobe flash 10 15.3 Hardy  erop staan

Dat is goed .
En nu nog eens kijken naar @Vistaus zijn tip moest het nodig zijn.

Edit: die swfdec-mozilla  zou er standaard niet op geinstalleerd mogen zijn (macromedia flash )
« Laatst bewerkt op: 2009/01/25, 13:30:44 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

CoosBos

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/25, 13:30:26 »
Dank voor reacties.
Swf-decmozilla is bij mij niet geïnstalleerd.
Ik hoop dat de tip van Leoquant wat oplevert, maar weet niet hoe ik die uit moet voeren

« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/25, 13:36:36 »
@Wanda Rooze: Bij mij was ie standaard geïnstalleerd toen ik woensdag ging upgraden naar 8.10 Hij had de flashplugin-nonfree verwijderd ipv geupgrade en de swfdec-mozilla geïnstalleerd.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/25, 13:37:43 »

Dit moet U hebben , kunt U install via synaptic.
En natuurlijk Adobe Flash 10.15.3.
En dan zou het goed moeten zijn.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/25, 13:38:56 »
@Wanda Rooze: Bij mij was ie standaard geïnstalleerd toen ik woensdag ging upgraden naar 8.10 Hij had de flashplugin-nonfree verwijderd ipv geupgrade en de swfdec-mozilla geïnstalleerd.
Sorry , dacht aan de 8.04.2 Hardy. :)

CoosBos

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/25, 13:53:27 »

[/quote]

Geïnstalleerd, maar geen verbetreing , helaas

Offline Tom

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/25, 13:56:00 »

Geïnstalleerd, maar geen verbetreing , helaas
[/quote]
Laatste vraag heeft U Noscript of adblock  er op staan , want als ik Noscript aan heb zeuren sommige webs ook om plugins.
Als ik die dan op tijdelijk toestaan zet , werkt het prima.

CoosBos

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/25, 14:15:31 »
Ik heb geen van beide erop staan

« Reactie #17 Gepost op: 2009/02/23, 03:29:34 »
Ik heb geen van beide erop staan
Hoi CoosBos,

Heb je toevallig Flashblock als add-on? Ik had ook problemen, en met name met Flash filmpjes zoals  die op bijvoorbeeld YouTube (flv-formaat). "Normale" Flash-gerelateerde zaken (swf-formaat) werden bij mij wèl normaal weergegeven, waardoor ik een beetje misleid werd. Bij het uitschakelen van Flashblock (hoe ironisch, want daarvoor heb ik de add-on niet geïstalleerd) werkt alles wat met Flash te maken heeft wel.

Ik neem die irritante Flash-reclames op diverse websites in het vervolg maar voor lief. Verlies van functionaliteit vind ik namelijk nooit een juiste keus.

Maar enfin, ik hoop je hiermee eventueel geholpen te hebben. Zo niet, dan zoeken we verder....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Roderik

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 2009/03/14, 13:21:35 »
tis toch weer zo fantastisch...... had een klein probleempje met flash in firefox...(door een installatie terug naar 8.04 van een paar maanden geleden) en dacht nou maar even zoeken op het toch nog steeds fantastische forum!

en ja hoor zo weer mijn probleem opgelost door gewoon te zoeken naar oplossingen die anderen al hadden gevonden voor een mede-lid van dit forum!

dit is nou echt de mooie fijne ervaring die ik hier altijd heb... problemen zijn zo weer verholpen...

ben een aantal maanden nauwelijks hier geweest ivm verhuizing... en weet niet wat ik zie over allerlei onvrede!?!   
Ik ben in ieder geval nog steeds helemaal blij met de support
« Laatst bewerkt op: 2009/03/14, 13:23:08 door Roderik »

« Reactie #19 Gepost op: 2009/03/14, 13:25:09 »
tis toch weer zo fantastisch...... had een klein probleempje met flash in firefox...(door een installatie terug naar 8.04 van een paar maanden geleden) en dacht nou maar even zoeken op het toch nog steeds fantastische forum!

en ja hoor zo weer mijn probleem opgelost door gewoon te zoeken naar oplossingen die anderen al hadden gevonden voor een mede-lid van dit forum!

dit is nou echt de mooie fijne ervaring die ik hier altijd heb... problemen zijn zo weer verholpen...

ben een aantal maanden nauwelijks hier geweest ivm verhuizing... en weet niet wat ik zie over allerlei onvrede!?!   
Ik ben in ieder geval nog steeds helemaal blij met de support

Ja, er is van alles gaande. Vanavond is er een meeting (real life) met de teamleden, en dan zou er meer duidelijkheid moeten komen.

Offline mhweb

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/03/14, 18:42:52 »
Ik ben dus ook bezig om filmpjes te proberen bekijken. Heb die flashplugin-mozilla geinstalleerd via synaptec,   heb nu weer een filmpje dat begint te spelen... helaas, naar een tiental seconden stopt het ... kan dus maar een heel klein stukje film zien.