Hallo allemaal,
Ik ben nieuwsgierig naar Ubuntu, en ik heb het daarom op mijn desktop gezet om uit te proberen. De eerste indrukken waren goed, dus wilde ik ook proberen het op mijn laptop te installeren via Wubi. De installatie (in Vista) leek OK te gaan, tot de herstart. Bij het opstarten van Ubuntu gaat er iets mis waardoor de grafische interface niet werkt.
Na veel gezoek op fora ed heb ik het idee dat het met mijn videokaart of beeldschermdriver te maken heeft (ATI Mobility Radeon HD 2600), maar ik weet niet hoe ik dat moet verhelpen. Ik heb in xorg.conf de vesa-driver geprobeerd, de ati- en de radeon-driver, maar allemaal zonder succes.
Bij de radeon- of ati-driver krijg ik uiteindelijk xinit errors te zien : Connection refused (errno 111): unable to connect to X server; No such process (errno 3): Server error.
Bij de vesa-driver krijg ik (EE) VESA(0): No valid modes; (EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration.
Omdat ik nieuw ben in Linux weet ik bv. ook niet hoe ik in text mode een internetverbinding met mijn draadloos netwerk kan maken, dus dat maakt het lastig andere drivers te zoeken.
Kan iemand mij hierbij helpen? Bij voorbaat dank!