Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vista en Virtualbox  (gelezen 772 keer)

Offline ruujan

• Lid
Vista en Virtualbox
« Gepost op: 2009/01/22, 20:07:41 »
Ik heb een laptop met daarop een preinstalled OEM-versie van Vista. Nu heb ik die soms toch wel eens nodig (helaas) en daarvoor heb ik dus een dualboot. Maar nu ben ik bezig om met virtualbox die vista-partitie als virtuele machine op te starten. Dat lukt prima, maar ik heb één probleem. Ik moet Vista activeren en dat gaat dus niet.
In versie 1.6.6 van Virtualbox zou ik met VBoxManage een paar strings in de virtuele BIOS kunnen schieten waardoor deze alsnog als Acer laptop herkend zou kunnen worden, maar in versie 2.1 leveren die strings alleen maar fouten op tijdens het starten van de virtuele Vista.
Heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik zou eventueel terug kunnen gaan naar een oude Virtualbox-versie, maar ik heb liever dat het gewoon onder de meest recente werkt.

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Re: Vista en Virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/24, 14:59:38 »
Heb je al eens geprobeerd om telefonisch te activeren. Je krijgt dan gewoon een lange reeks cijfers, bel deze door en je krijgt een lange reeks cijfers terug. Je krijgt niet iemand persoonlijk aan de lijn, maar een computer, dus ...

JimZ

• Gast
Re: Vista en Virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/25, 00:15:28 »
Of dat lukken gaat betwijfel ik, een MS systeem kan altijd maar op één machine tegelijk geactiveerd zijn en bij een OEM versie kun je Vista ook niet zomaar "verhuizen" naar en andere machine, dan mag alleen met een (dure) retailversie.

En mocht dat "verhuizen" onverhoopt toch lukken dan weet ik bijna zeker dat de orgineel voorgeïnstalleerde Vista daarna gedéactiveerd is en dus niet meer normaal bruikbaar.

Gr,
Jim