Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pidgin spam  (gelezen 1162 keer)

Pidgin spam
« Gepost op: 2009/01/22, 12:15:33 »
Dag,

Ik krijg al tijden een soort spam in mijn Pidgin (msn).
Dan krijg ik plots een im van een hotmail adres. Het adres is telkens anders.
Daarnet:
Citaat
(12:06:31) trudyhucuc@hotmail.com: http://www.verdachtelink.com
Iets terug willen zeggen geeft het volgende:
Citaat
(12:12:56) Bericht is niet verzonden omdat het systeem niet beschikbaar is. Dit gebeurt normaal als de gebruiker geblokkeerd is of niet bestaat.

Great, nu heb ik natuurlijk nooit op de links geklikt die ik doorgestuurd krijg en ik heb er verder geen last van, maar het is erg vervelend. Het doet nogal denken aan virustoestanden?
Is dit een gekend probleem en wat doe ik eraan?
« Laatst bewerkt op: 2009/01/22, 12:45:07 door Blackdrive »

Re: Pidgin spam
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/22, 12:26:21 »
Hier kan pidgin niks aan doen. Het is een windows probleem denk ik. Ik krijg ook wel eens opeens een reactie van iemand uit mijn lijst met http://eenofanderedommesite.iets/?huppeldepup=mijnemail@hotmail.com. Ook dan krijg ik een fout als ik iets wil terug zeggen. Gewoon negeren dus. Misschien die persoon in kwestie even overhalen om linux te gebruiken :D Want waarschijnlijk is hen msn-client geinfecteerd.

Overigens, die link in je citaat is een 'echte' link die je op die manier hebt ontvangen? In dat geval kan je hem beter verwijderen uit je post lijkt me.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/22, 12:47:12 »
Hm, maar ik krijg die berichten dus niet van mensen die in mijn lijst staan.
Het zijn echt totaal onbekende hotmailadressen, die ik dus al zeker niet 'geaccepteerd' heb.

Offline Emil

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/22, 15:54:55 »
Bij extra > privacy kun je instellen wie er contact met je mag opnemen, als je kiest dat alleen mensen uit je contactenlijst dat mogen doen zou zoiets nietmeer mogen voorkomen.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/22, 15:56:53 »
Ik zeg 'bots', en je snapt het denk ik al ;)

« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/22, 17:28:15 »
Bij extra > privacy kun je instellen wie er contact met je mag opnemen, als je kiest dat alleen mensen uit je contactenlijst dat mogen doen zou zoiets nietmeer mogen voorkomen.

Bedankt, dat zou het inderdaad moeten oplossen.
Afwachten nu :)