Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Thunderbird 2 Ubuntu en de Nederlandse spellingscontrole.....  (gelezen 1174 keer)

Paul

• Gast
Hi,

1. Heb via Mozilla, het Nederlandse woordenboek gedownload.
Het heet woordenboek_nederlands-2.1.1-fx+tb+sm.xpi
Als je het uitpakt krijg je een mapje genaamd dictionaries
Met daarin weer twee bestanden:

nl.dic
nl.aff

Weet iemand waar ik welk bestand in the Thunderbird map moet onderbrengen ?

2. Vroegahh kon je bij Thunderbird 1 bij het opstellen van een nieuw bericht, zelf de kleur en het gebruikte letterype kiezen.
Dat is ook volkomen weg. Kan ik dat terug brengen ?

« Laatst bewerkt op: 2009/01/22, 12:14:15 door femke98 »

Offline ivo

• Lid
Re: Thunderbird 2 Ubuntu en de Nederlandse spellingscontrole.....
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/21, 22:46:29 »
Bij mij staan die onder de /home/inaninck/.mozilla-thunderbird/ directory.

inaninck@renault:~$ locate nl.dic
/home/inaninck/.mozilla-thunderbird/4dj2a3a2.default/extensions/nl-NL@dictionaries.addons.mozilla.org/dictionaries/nl.dic
inaninck@renault:~$ locate nl.aff
/home/inaninck/.mozilla-thunderbird/4dj2a3a2.default/extensions/nl-NL@dictionaries.addons.mozilla.org/dictionaries/nl.aff
inaninck@renault:~$
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Paul

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/21, 22:59:13 »
Thanks Ivo,

is "nl-NL@dictionaries.addons.mozilla.org/dictionaries/nl.dic"  dan weer een map ?
Met welke inhoud ?
Ik had nog de 2 bestanden nl.dic en nl.aff in de extension map geplaatst, maar dat maakt geen bal uit.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/22, 10:15:42 »
2. Vroegahh kon je bij Thunderbird 1 bij het opstellen van een nieuw bericht, zelf de kleur en het gebruikte letterype kiezen.

Ik heb hier TB2 draaien vanuit Synaptic en als ik een nieuw bericht wil schrijven krijg ik een nieuw venster. In dat nieuw venster klik ik dan op het grote tekstvak om te beginnen schrijven en dan kan je boven dat tekstvak met het 2de drop-down menu het lettertype selecteren en daarnaast is een knop met kleurtjes...
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline Floris

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/22, 10:36:54 »
1. Heb via Mozilla, het Nederlandse woordenboek gedownload.
Het heet woordenboek_nederlands-2.1.1-fx+tb+sm.xpi
Als je het uitpakt krijg je een mapje genaamd dictionaries
Met daarin weer twee bestanden:

nl.dic
nl.aff

Weet iemand waar ik welk bestand in the Thunderbird map moet onderbrengen ?
Je moet niet zelf het xpi-bestand uitpakken, maar het in zijn geheel in Thunderbird openen: ga in het hoofdvenster naar (in de Engelse versie)  “Tools” > “Add-ons” en klik op “Install”, selecteer dan het gedownloade xpi-bestand.

Hiervoor moet je e-mail in html versturen—zelf ben ik overigens geen fan van html-mail, naar mij mag je ‘gewoon’ platte tekst sturen.  Om het versturen van html-mail in te schakelen ga je naar (weer de Engelse versie) “Edit” > “Account Settings” > [account-naam] > “Composition & Addressing”.  Merk op dat je daarnaast nog in je adresboek voor elk contact afzonderlijk kunt aangeven of diegene e-mail al dan niet in html wil ontvangen.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Paul

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/22, 11:21:50 »
Floris.....10 PUNTEN !

Zowel subject 1 als 2 opgelost.
Thanks a lot !

Subject 3:
Start nu steeds Thunderbird door op de shellscript Thunderbird te klikken.
Heb namelijk Thunderbird gedownloaded op mijn USB en vandaaruit is het zaakje op de HD gezet.

Zou het liefst vanuit de USB folder een snelkoppeling hebben om Thunderbird op te starten.
Kan dat ?

Offline Floris

• Lid
Re: [Opgelost] Thunderbird 2 Ubuntu en de Nederlandse spellingscontrole.....
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/22, 21:11:49 »
Floris.....10 PUNTEN !

Zowel subject 1 als 2 opgelost.
Thanks a lot !

Subject 3:
Start nu steeds Thunderbird door op de shellscript Thunderbird te klikken.
Heb namelijk Thunderbird gedownloaded op mijn USB en vandaaruit is het zaakje op de HD gezet.

Zou het liefst vanuit de USB folder een snelkoppeling hebben om Thunderbird op te starten.
Kan dat ?
Nou vooruit, omdat 15 punten meer is dan 10 ;-)

Klik met de rechter muisknop op je bureaublad en selecteer “Create Launcher…”; blader vervolgens naar het shellscript waarmee je Thunderbird start en selecteer dat; tenslotte verplaats je de starter naar waar je hem hebben wilt.

Een paar opmerkingen:
  • ik heb dit getest met een ‘normaal’ geïnstalleerde Thunderbird, niet met Thunderbird op een verwisselbare schijf, maar het zou nog steeds moeten werken,
  • op deze manier is de verwijzing absoluut, dus de starter werkt overal, maar als je het op een andere computer probeert waar de geheugenstick onder een andere naam wordt aangekoppeld, dan werkt het daar niet meer.
Om het tweede punt te omzeilen kun je de verwijzing relatief maken, daarvoor moet je de starter wel met de hand in een text-editor bewerken en bovendien werkt de starter dan nog maar vanaf één plek.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Paul

• Gast
Re: [Opgelost] Thunderbird 2 Ubuntu en de Nederlandse spellingscontrole.....
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/23, 10:29:44 »
Floris thanks.
En ja als ik 5 punten/subject weg geef heb je er nu 15 :-)
Heb de snelstarter toch maar op het bovenste paneel gezet.
Anders moet je weer eerst de USB stick map openen enzo.

Omdat ik thunderbird toch alleen vanaf deze PC gebruik voldoet dat en kan ik altijd mijn mails en bijlagen los van de PC bewaren.

Thanks.