Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video afspelen  (gelezen 1146 keer)

Offline Miki

• Lid
video afspelen
« Gepost op: 2009/01/21, 22:07:21 »
Gisteren heb ik Ubuntu 8.1 geinstalleerd. Dat ging op zich goed, ik heb zelfs na
wat onderzoek mijn oude speedtouch wireless aan de praat gekregen. Maar
nu zit ik met het volgende probleem: ik kan geen video afspelen: noch dvd, noch
avi files.

Ik heb een avi file geplaatst op mijn desktop die ik met vlc in windows af kan spelen. In linux
pakt vlc en mplayer de file niet. Beide programma's klappen automotisch weer dicht. Ditzelfde
gebeurt ook bij het afspelen van dvd's. Audio vanaf het internet lukt weer wel om via vlc af te spelen.

De driver voor de graphics kaart lijkt te werken, ook heb ik de "ubuntu restricted extra packages" geinstalleerd. Het
merkwaardige is dat ik via het internet wel flash filmpjes kan zien, zoals bijv. youtube videos.

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt voor mogelijke tips.

Offline joop905

• Lid
Re: video afspelen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/21, 22:21:33 »
kijk hier eens naar.  http://wiki.ubuntu-nl.org/Multimedia

GrJ

Offline Miki

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/21, 22:37:57 »
Hallo Joop,

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik heb de instructies gevolgd, en gereboot, maar
het heeft helaas niet geholpen. De symptomen zijn hetzelfde gebleven. Bij de testpagina
werd ook geen video afgespeeld.

Mvg

Miki

Offline Miki

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/21, 23:33:35 »
Ok, een deel van de oorzaak van de problemen lag bij de driver van de grafische kaart. Ik
heb bij system>administration>hardware drivers, de driver van ati moeten activeren. Voor
anderen met eenzelfde soort probleem. Het ging hier om een ati radeon x1300 serie.

Maar, er is een probleem overgebleven. Bij het afspelen van dvd's en de hiervoor genoemde
avi file is er een hinderlijke flikkering. Ik weet dus niet waar dit door komt.

Met vriendelijke groet,

Miki

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/21, 23:37:00 »
Ik geloof dat de ati driver nog steeds problemen heeft met grafische effecten en video.

systeem > voorkeuren > uiterlijk > effecten op geen zetten.

Offline Miki

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/22, 00:16:19 »
Beste Joop en Siegi,

Hartelijk dank voor de hulp. De effecten uitzetten lijkt het
laatste puzzelstukje te zijn geweest. Inmiddels trekken de
beelden vloeiend over mijn beeldscherm.

Met vriendelijke groet,

Miklos