Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto's naar PC ( opgelost )  (gelezen 942 keer)

Offline Kazart

• Lid
Foto's naar PC ( opgelost )
« Gepost op: 2009/01/21, 15:51:27 »
Bij aansluiten van mijn fototoestel en het overzetten van de foto's kreeg ik altijd de XSane afbeeldingen-scanner te zien om deze dan naar een map te verplaatsen .
Tegenwoordig krijg ik juist een icoontje te zien op mijn bureaublad " Media van 129,7 MB ,bij aanklikken kan ik dan DCIM map openen en dan mijn foto's knippen en pas dan verplaatsen naar de gekozen map.
Via toepassingen- Grafisch kom ik dan op de XSane afbeelding scanner ,bij aanklikken van deze heb ik een melding
"Geen apparaten aanwezig"Kan ik de instelling terug krijgen om vanaf de XSane scanner mijn foto's te kunnen rangschikken.Een hele uitleg maar ik hoop dat jullie hier toch iets aan verstaan .
« Laatst bewerkt op: 2009/01/21, 19:45:08 door Kazart »
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Re: Foto's naar PC
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/21, 16:12:12 »
Xsane is niet de juiste applicatie om foto's vanuit je camera naar je computer over te zetten. Integendeel, XSane is de scanner software van Linux. Zoals je het nu doet is de juiste manier. Het is dan ook correct dat Xsane die melding geeft want die software zoekt in principe naar een (flatbed) scanner.

Maar als je het echt zo wilt doen:

Open Nautilus (Locaties, persoonlijke map)
Bewerken..voorkeuren
Tabblad Media
Foto's: kies je eigen applicatie. Formeel zou je daar F-spot kunnen gebruiken.

Succes
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

Offline jan11000

• Lid
Re: Foto's naar PC
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/21, 16:37:23 »
Open f-spot foto manager, dan zie je ook je camera, geloof dat je op import moet duwen.