Hallo,
Ik heb verschillende kleine vraagjes met betrekking tot de confugratie van Ubuntu en zijn software.
1. Ik wil graag met opstarten dat Evoltion en Pidgin automatisch starten. Dit kan via sessies, alleen wat moet ik invullen bij opdracht (of hoe kan ik die voortaan zelf herleiden?)
2. Als ik vanuit een extern programma firefox open (zeg Pidgin) dan opent firefox zich zo dat beide menubalken onder en boven weg zijn, het minimaliseren, vergroten/verkleinen en afsluitteken zijn dan ook verdwenen. Ik los dit zelf op door tweemaal op F11 te drukken, en dan herstelt het venster zich weer, hoe kan ik dit instellen?
3. Ik heb Ubuntu geinstalleerd via Wubi, werkt prima. Mijn bureabladachtergrond is een foto die op één van de windows schijven staat, deze foto krijg ik pas te zien als ik via locaties --> computer op de harde schijf heb geklikt waar deze foto op staat. Zo werkt een koppeling op het bureaublad naar Mijn Documenten Windows ook pas zodra ik eerst die harde schijf op dezelfde manier als hierboven heb geactiveerd. Wat is hieraan te doen?
4. Voor het downloaden maak ik gebruik van het programma NZB, dit werkt niet echt 100% optimaal. Hellanzb werkt ongetwijfeld beter. Ik begrijp alleen niet waar ik dan de NZB bestanden moet plaatsen en hoe ik het programma uberhaupt start.
Zoals jullie lezen een beginneling op het gebied van linux / ubuntu.
Hopelijk vinden jullie het niet erg om me te helpen
Alvast bedankt,
Robin