Ik lees dat je Ubuntu installeert door met de cd op te starten. Bij mij lukt dat niet. Ik heb de cd gecheckt en deze geeft geen foutmelding. Onder Windows kan ik wel installeren, dus de cd moet goed zijn. Ik ga bij het opstarten naar de bios en vink de boot sequence ide cd-rom device aan. Ik save alles en start op ik krijg een zwart scherm en loop vast. Waar gaat het mis?
Ik heb Ubuntu met een wubi installatie op mijn harde schijf gezet. Dit conflicteert met mijn windows XP versie bij het opstarten. Ik wil Ubuntu nu van mijn harde schijf halen. Ik heb nog een klein harde schijf van 120 MB die ik nu niet gebruik. Ik speel met het idee om deze ook in mijn computer te plaatsen en deze helemaal voor Ubuntu te reserveren. Is er ergens een handleiding of kan iemand mij dat met een simpel stappenplan uitleggen. De eindsituatie moet dus zijn dat ik 2 harde schijven in mijn computer heb een met XP en een met ubuntu en dat ik bij het opstarten aan kan geven welke van de 2 systemen ik wil gebruiken.