Hallo allemaal,
ik ben sinds een paar dagen Ubuntu (8.10 Intrepid) aan het uitproberen, dus ik ben nog een n00b, dus als ik iets doms zeg, vergeef me.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen bij het volgende: Ik wil graag Sibelius 5 installeren onder Ubuntu. Dus heb ik eerst Wine geinstalleerd, en daarna Sibelius. Dat werkte niet; de installatie ging OK maar het programma wilde niet opstarten. Vervolgens kwam ik deze manual tegen:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=902455. Ik heb geprobeerd de stappen die daar beschreven staan te volgen, en vervolgens Sibelius opgestart, maar nu krijg ik een Runtime error: R6034, van de Microsoft Visual C++ Runtime Library.
Vervolgens heb ik geprobeerd Sibelius te deinstalleren om het te kunnen herinstalleren, maar dat gaat niet; de installer start wel op maar als ik remove kies wordt het programma niet verwijderd. Ik heb ok geprobeerd Wine te verwijderen, maar ook dan blijft Sibelius gewoon staan.
-heeft iemand tips hoe ik Sibelius kan verwijderen als het niet lukt met de Windows Installer?
-weet iemand wat je met deze error message moet?
-heeft iemand andere tips over hoe ik dot programma draaiend krijg?
Het is jammer dat er voor Sibelius geen goed Ubuntu-alternatief is, dan had ik me deze moeite kunnen besparen, mnaar dit is geloof ik zoń beetje het enige programma waar je toch echt Windows voor moet houden...