Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Erg trage XBMC  (gelezen 2950 keer)

Offline qwyrp

• Lid
Erg trage XBMC
« Gepost op: 2009/01/18, 18:35:38 »
Heb XBMC op een xbox draaien maar wil deze graag op een Linux-HTPC draaien. Nu heb ik deze geinstalleerd op mijn oude pc (Pentium 4 CPU 1.80GHz, intel, 1 Mb intern geheugen, GeForce4 MX 420) maar ik moet zeggen dat viel me tegen. Reactie is traag en normale filmpjes kijken gaat zeer traag, bijna op frame-niveau.

Weet iemand of het mogelijk is om op deze pc een beetje lekker XBMC te laten draaien.
Is deze pc ms te langzaam daarvoor? Dat zou wel jammer en raar zijn want die oude xbox is qua config veel minder en daar draait het als een speer op.
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Erg trage XBMC
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/18, 18:38:24 »
Ik denk dat je videokaart te oud is voor de drivers die nu in Ubuntu zitten. De nieuwere drivers van Nvidia zijn sneller met het afspelen van films, maar die werken niet meer met oude kaarten zoals die van jou.

Offline qwyrp

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/18, 18:43:16 »
Ten eerste bedankt voor je snelle reactie. En ten tweede weet jij ms een type Nvida-kaart wat daar beter voor geschikt is en ms zelfs ook een richtprijs daarvan?
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/18, 18:44:15 »
Ik heb een vermoeden. Wanneer ik XBMC met Compiz aan draai, is het veel te traag. Met Compiz uit werkt het prima.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/18, 18:45:20 »
Ten eerste bedankt voor je snelle reactie. En ten tweede weet jij ms een type Nvida-kaart wat daar beter voor geschikt is en ms zelfs ook een richtprijs daarvan?

Geforce 6 is al voldoende, al zul je die niet meer kunnen krijgen. Een budgetkaart Geforce 9 heeft een prijs van 30,-. Dan kun je weer een poos vooruit ;)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/18, 18:48:48 »
Alles vanaf de FX serie zou beter moeten werken :)
Let op dat je een AGP kaart moet hebben,  die verkopen ze niet zoveel meer nieuw.
Ik zou voor een 7600 of eventueel iets uit de 6x00 serie gaan denk ik. 2e hands en nieuw heb je die al voor een paar tientjes.