Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WMP54G kaart Unclaimed!  (gelezen 667 keer)

Offline ringo28

• Lid
  • Steunpunt: Nee
WMP54G kaart Unclaimed!
« Gepost op: 2009/01/18, 10:03:42 »
Hoi!

heb een WMP54G versy2 van Linksys met een broadcom bcm4307,

heb alles gedaan wat ik moest doen??. volgens de website als het op de adres 14e4:406 staat dat het zoiezo moet doen.(lspci -n)

Als ik de kaart in mijn vrouws pc stop doet die het met XP en Ubuntu.. Ubuntu gheeft het nog automatisch aan.

HAd deze kaart in mijn pentium2 gestopt.,.. onder XP en Ubuntu deed die het niet. terwijl onder lspci en LShw wel aangeeft.
Maar Unclaimed...

Inmiddels een Celeron 1.7g , en nog niet werken?...

heb in de bios wat geprobeerd , kaart verplaatst extra goed aangedrukt... nog Unclaimed...

Bios Update????

Heb Ndisgtk installeerd en met de orginele driver, die geeft aan Hardware niet present..

Wie weet wat??

Zonieuw is die kaart niet ??., lijkt mij want het is versy 2, en ja, de nieuwste zit je aan 4.1 ..

gr ringo

Offline ringo28

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: WMP54G kaart Unclaimed!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/19, 16:28:43 »
Hoi,

Misschien weet ik wel Oplossing... is eigenlijk wat ik eigenlijk niet zoek die Oplossing.
Mijn Ubuntu geeft nu Hal+ error aan, zou daar aan misschjien kunnen zitten...

Maar Heb wel ergens  steeds commando Dmesg  zien vallen, en deze keer goed door gelezen..

waarschijnelijk heeft de Kaart confflict met ACPI PNP , die schakeld PNPBios uit..., en waarschijnelijk ook de Wifikaart, het heeft de
zelfde adres waar hij aangeeft, kan wel doorgeven maar dan moet ik plakken ben hiervoor lui...
Oplossing is denk ik als volgd., Zoeken naar een bereikbare Ubuntu steunpunt voor een volledige versy, deze is maar een Xubuntu die naar ubuntru is omgezet.. en is hardy 8.04. de nieuwe opzetten en dan is die hal ook opgelost???

wat ik zo moet proberen is die acpi uitschakelen.., kijken of het beter gaat??.
Maar schone install is echt nodig deze keer een goede cd :-), kan niet downloaden hier in belgie is mijn limiet eraf :(,. heb al paar steunpuntyen bereikt maar geen mail terug.. zal zo nog een keer proberen..

doet die het nog niet , kijken of die PCI=routeirq of dat werkt..,  denk dat de beste oplossing is..

zelfde kaart en zelfde Ubuntu werkt wel op mijn vrouw pc... wel een p4 2.6ghz maar toch ubuntu detecteerd die...

zet die acpi uit kijken wat die doet... maar een clean install is nodig.. zal proberen paar steunpunten te bereiken...

gr ringo (die oplossingen die is gestuurt is denk niet nodig die kaart moet zoiezo werken volgensmij, ligt meer aan de pc??_)