Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Omgaan met Shockwave Flash (Opgelost)  (gelezen 5433 keer)

Omgaan met Shockwave Flash (Opgelost)
« Gepost op: 2009/01/17, 00:40:46 »
Knalde bij de start van een filmpje vaak Firefox eruit, inmiddels ben ik erachter dat dit door de add-on Shockwave Flash plugin wordt veroorzaakt. Schakel je deze Shockwave Flash plugin uit, dan doen sommige filmpjes het wel, maar anderen niet. Op de plek van het filmscherm verschijnt dan de bekende oproep om Adobe Flash te installeren omdat de betreffende site die player niet vinden kan. Schakel ik dan de Schockwave Flash plugin in en herstart Firefox, dan speelt het filmpje af alsof er niets aan de hand is. Toch moet er iets aan de hand zijn, want ook de Adobe Flashplugin 10 wil zich niet installeren. Ik ben dus gebonden aan de vorige versie flashplugin-nonfree. Heeft iemand een idee. Ik heb Hardy 8.04 LTS.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/15, 01:42:12 door HermanDegenhart »

Offline eXtreem

• Lid
Re: Omgaan met Shockwave Flash
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/17, 08:16:01 »
Had je hier al eens een kijkje genomen?

http://wiki.ubuntu-nl.org/MultimediaOndersteuningHardy

Gaat met name hierom:

Citaat
Ubuntu restricted extras (metapakket, bevat zeer veel ontbrekende zaken, waaronder Adobe Flash, Sun Java en Microsoft True Type lettertypes)
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/17, 08:41:43 »
Ik neem aan dat je de 32-bits versie van Hardy gebruikt? Dan lijkt me dat de link van eXtreem gewoon zou moeten werken.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/17, 23:26:34 »
Hartelijke dank. Ik heb dat al toegepast, maar zal het voor de zekerheid nogmaals doen.

Een op te lossen probleem.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/25, 01:49:16 »
Elke keer als ik een filmpje start knalt Firefox eruit. De boef is de Plugin Shockwave Flash. Als ik deze uitschakel, doet het probleem zich niet voor, maar kan ik niet alle filmpjes afspelen. Hij hoort dus ingeschakeld te blijven. Het vreemde is dat het filmpje de tweede keer wel afspeelt. Dus ik klik op de afspeelknop en Firefox crasht. Daarna start ik Firefoc opnieuw, klik op herstel vorige situatie, en het filmpje speelt af alsof er niets aan de hand is. Ik heb al eens alle add-ons uitgeschakeld gehad, maar dat gaf geen verschil. Alleen deze Schockwave Flash plugin doet er toe. Ik heb op deze computer Hardy 8.04.2.
Op een andere computer met Intrepid 8.10, heb ik geen enkel probleem. Het vreemde echter is dat daar drie Shockwave Flash plugins geïnstalleerd zijn en op mijn Hardy 8.04.2 computer maar een. Het zou ermee te maken kunnen hebben dat de Adobe Flashplayer 10 niet op mijn 8.04.2 computer te installeren blijkt. Dan wil niets meer afspelen. Ik moet dus steeds terug naar player 9. Daar zou de schoen kunnen wringen. Heeft iemand een idee?

Offline Joshua822

• Lid
Re: Een op te lossen probleem.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/25, 09:09:29 »
Zet eerst eens de visuele effecten uit bij problemen met filmpjes ( Systeem > Voorkeuren > Uiterlijk > Visuele effecten > Geen aanstippen en klik op OK ). Als dit niet werkt, verwijder je via Synaptic pakketbeheer ( of Installeren/verwijderen ) Flash en installeer je hier flash player 9. Tar.gz installeer je trouwens zo

Offline mp

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/25, 10:34:08 »
En in het vervolg in de topic titel liever iets wat kort samenvat wat het probleem is.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/25, 11:08:10 »
En in het vervolg in de topic titel liever iets wat kort samenvat wat het probleem is.
Het is nog altijd niet te laat om dat te doen ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

DarkEra

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/25, 11:50:43 »
HermanDegenhart,

Kijk hier even bij punt 2:  http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

En doe dit ook even om te kijken of dat helpt, Punt 1: http://sites.google.com/site/computertip/fouten

DarkEra

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/25, 11:58:08 »
Ik zal deze ook meteen even als bookmark opslaan femke98. Dank je. :)

« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/30, 04:17:04 »
Ik ben nog steeds niet handig genoeg voor dit forum. Ik heb de flashplayer verwijderd en vanaf hier: http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb406791  via Linux Flash Player 9: de nieuwe flashplayer 9 gedownload. De player voor niet-ondersteunde platforms. De download staat nu in via Extra/Downloads op de lijst. Wat moet ik doen om de flashplayer geïnstalleerd te krijgen?

« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/30, 12:54:09 »
Femke, zeer bedankt voor je goede zorgen. Het gaat echter om een flashplayer uit de Synaptic-lijst die desondanks problemen geeft. Ook kan ik niet updaten naar versie 10. Dan willen ineens allerlei sites met flash de player niet herkennen. Om hoofdpijn van te krijgen.

« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/30, 13:28:52 »
Dat was mij eerder op dit forum als oplossing geadviseerd. Ik neem aan dat de mensen die deze adviezen geven meer kennis van zaken hebben dan ik. Dat is al gauw het geval, want ik weet er niets van.

« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/30, 17:52:12 »
Ik moet weg. Kom er later op terug. Bedankt voor de andacht.

« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/01, 01:27:46 »
Ben alweer een stukje opgeschoven in de richting van de oplossing. Het probleem zit hem in de add-on Media Player Connectivity. Firefox knalt er alleen uit bij filmpjes die Adobe Flash gebruiken. Alle andere filmpjes worden overgenomen door Media Player Connectivity en spelen in VLC af. Dat gaat probleemloos. Alleen de Flash filmpjes niet. Via Voorkeuren/Multimedia Spelers heb ik nu ook Flash aangeklikt, maar die krijg ik niet verbonden met de VLC speler. Via de Wizard zijn wel alle andere typen media op VLC te zetten, maar niet Flash. Als ik toch een Flashfilmpje start, dan krijg ik een venster dat stelt: Geen videospeler gekoppeld aan dit type Media (is Flash). Ik zou x-shockwave-flash moeten koppelen. Maar hoe doe ik dat?

« Reactie #15 Gepost op: 2009/02/01, 07:40:08 »
Gewoon die regel van Flash in "Instellingen" van MediaPlayer Connectivity volledig LEEG laten.  Dus nergens aan koppelen.
Dan wordt ie overgenomen door de plugin Flashplugin-nonfree.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #16 Gepost op: 2009/02/01, 21:29:12 »
Heb ik inmiddels gedaan. Flash versie 10 doet het niet, dus dan maar terug naar de versie 9 uit de Flashplugin-nonfree. Daarmee echter is niet het probleem opgelost van het wegknallen van Firefox elke keer als een Flashfilmpje start.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2009/02/01, 21:42:45 »
Heb ik inmiddels gedaan. Flash versie 10 doet het niet, dus dan maar terug naar de versie 9 uit de Flashplugin-nonfree. Daarmee echter is niet het probleem opgelost van het wegknallen van Firefox elke keer als een Flashfilmpje start.

http://sites.google.com/site/hardy804lts/mijn---firefox-add-ons

Ik hoop dat dit U wat help Heer Degenhart , het zou mij verheugen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #18 Gepost op: 2009/02/02, 16:29:41 »
Heer Rooze, uw aanwijzingen hebben zeker geholpen. Ik moet het nog steeds doen met flash versie 9, maar ik heb nu al twee keer meegemaakt dat ik een flashfilmpje startte en dat Firefox niet wegknalde. Zoals zo vaak in het leven zou de oorzaak wel eens een heel eenvoudige kunnen zijn, zoals de buffer die via Bewerken/Voorkeuren/Geavanceerd/Netwerk te bereiken is en, het belangrijkste, ook te legen. En daar zat ik nu al die tijd het hele forum mee gek te maken. Maar ja, we gaan gewoon verder. Iedereen zeer bedankt.

Re: Omgaan met Shockwave Flash (Opgelost)
« Reactie #19 Gepost op: 2009/02/02, 23:20:01 »
Firefox knalde er daarnet weer uit, terwijl de buffer nog lang niet vol kan zijn. Er moet toch iets meer aan de hand zijn. Ik denk dat ik anders maar het klooster in ga.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/02/03, 14:01:50 »
HermanDegenhart, heeft u al eens geprobeerd of een andere browser, bijvoorbeeld Opera, hetzelfde probleem heeft?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2009/02/03, 14:15:12 »
HermanDegenhart, heeft u al eens geprobeerd of een andere browser, bijvoorbeeld Opera, hetzelfde probleem heeft?
Of het ligt aan de Website , maar ik weet niet welke @Degenhart gebruikt. ???
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #22 Gepost op: 2009/02/03, 15:09:08 »
Ik gebruik zowel Opera als Firefox. Firefox als standaard en Opera voor websites die voor Internet Explorer ontworpen zijn. Die zijn er nog steeds. Heb vanmorgen onder beide browsers flash filmpjes afgespeeld en beide keren ging dat goed. Onder Firefox is het zo dat als hij wegknalt, altijd bij de start van een flashfilmpje, dat filmpje na herstart van Firefox probleemloos afspeelt. Nog niet meegemaakt dat hij bij de tweede keer ook crasht. Ik hoor de hersens knarsen.