Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem albumcovers  (gelezen 1178 keer)

Sifaka

  • Gast
Probleem albumcovers
« Gepost op: 2009/01/15, 17:59:31 »
Ik heb een probleem met mijn Sansa fuse mp3 speler: het lijkt alsof ik mijn albumcovers er niet mee op kan zetten. Het is op zich geen groot probleem maar het zou toch fijn zijn om er te hebben...:)

Om mijn mp3 bestanden van albumcovers te voorzien gebruik ik touwens amarok!

Re: Probleem albumcovers
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/15, 21:30:02 »
Volgens mij bepaalt Amarok aan de hand van de ccdb database en de gegevens uit de mp3 bestanden dit. Dan zou je mp3 speler ook een internet verbinding moeten hebben. De plaatjes zijn gewoon png's zoiets /home/gijs/.kde/share/apps/amarok/albumcovers/cache/130@5b690999a9849c8d2f8a9c87095a2b84 dat nummer komt weer over een met de database/mp3 of je mp3 de mogelijkheid heeft om een database aan te leggen?
Zou wel makkelijk zijn.  :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Sifaka

  • Gast
Re: Probleem albumcovers
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/17, 12:05:46 »
Voor zo ver dat ik weet kan ik er geen databases op zetten... Is er een mogelijkheid albumcovers vast aan een mp3 file te koppelen?

Re: Probleem albumcovers
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/17, 18:01:48 »
Misschien is dit iets, het combineren van een gif en een mp3 tot 1 file.
http://www.raymond.cc/blog/archives/2006/06/26/hide-mp3-audio-inside-gif-picture/

Met vriendelijke groet,

Gijs

Edit: Aangepast, zie post Vanadium hier onder
« Laatst bewerkt op: 2009/01/17, 19:22:51 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Probleem albumcovers
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/17, 18:17:40 »
Dat binaire trukje om een corrupte mp3 (of figuur) te maken zal niet werken. Wellicht ziet je mp3 speler dat als een figuur. b.t.w. Gijs, in je link staat reeds hoe je dat ook in Linux kunt doen.

Het hangt ervan af hoe je mp3 speler met covers omgaat. Covers kunnen in een mp3 bestand opgenomen worden als een tag. Mogelijk werkt het zoals in Windows explorer met een bestand "folder.jpg" (of een andere naam) in de directoy van de mp3.


Offline vanadium

  • Lid
Re: Probleem albumcovers
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/17, 18:29:02 »
Hier een linkje dat je zou kunnen helpen: http://www.micahcarrick.com/05-21-2008/sansa-view-ubuntu.html
Ik weet niet of het van toepassing is voor jou sansa, maar één van de mogelijkheden is inderdaad de coverart als folder.jpg in dezelfde directory als de muziek te doen. De tweede mogelijkheid is in de tag.

In MTP mode blijkt het volgens de blog poster niet te werken. Dat MTP protocol is dan ook te danken aan Microsoft, en wellicht zijn de specificaties niet publiek.

Re: Probleem albumcovers
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/17, 19:20:43 »
Inderdaad Vanadium, niet helemaal doorgelezen, inmiddels de post aangepast.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.