okay dank jullie wel voor de reacties tot nu toe!
Ik ben er al de hele dag mee bezig (verschillende dingen meerdere malen geprobeerd met gewoon opnieuw opstarten enzo)en heb het volgende (waaronder al jullie antwoorden) geprobeerd:
De LIVE CD draaien met F4 optie veilige graphische mode (werkt niet zelfde probleem)
C: Formateren (zelf bedacht) (werkt niet want op de achtergrond draait er altijd een programma)
Sumset gechecked (sum voor de iso en origineel gelijk dus goede download)
Live CD opnieuw gebrand nu op 4x snelheid ipv 8x snelheid (ik brand overigens met nero (weet zeker dat ik iso brand))
De alternate gedownload en gebrand
Instaleer ubuntu
Kwam tot scherm hardwarerekening Cd speler (of rom)
Kreeg message Cd speler niet herkend
Topen kon ik zelf proberen om de cd rom te laten herkennen via een menu
Geloof dat ik /div moest intypen Iets in die richting was vrij duidelijk maar je moest wel commando's invoerten
Heb dit scherm niet afgemaakt omdat ik voor mijzelf niet genoeg linux kennis heb en liever een slechte xp heb dan niks (misschien maak ik iets kapot bedoel ik)
Nu mijn specs (alles hiervoor is trouwens met alleen toetsenbord via paars en muis via usb en beeldscherm en internet gedaan verder helemaal niks aangesloten) die ik verder heb gevonden (ik heb trouwens niet veel hoor gewoon moederbord grafische kaart een cd writer en dvd/cd speler dat is het wel).
AMD ATHLON XP 2600+
kloksnelheid: 1.91 Ghz 512mb
NVIDIA GeForce FX5600XT
NEC DVD RW ND-3550A (DVD speler)
Lite-on LTR-52327S (CD brander)
NVIDIA Nforce2 moederbord
Als jullie mij kunnen helpen ztel ik dit heel erg op prijs.
Vragen als je denkt te weten wat het is maar meer specs nodig hebt beantwoord ik graag.
Ik denk zelf dat het dus ergens ligt bij het feit dat hij mijn Cd en /DVD station niet kan vinden maar hoe los ik dit op?

als dit het is tenminste?
Alle hulp is welkom.