Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Vreemd gedrag Firefox  (gelezen 514 keer)

Offline Johan Velthuizen

• Lid
    • http://www.velthuizen.nl
  • Steunpunt: Nee
[OPGELOST] Vreemd gedrag Firefox
« Gepost op: 2009/01/14, 15:09:47 »
Tijdens het bouwen van enkele websites liep ik tegen een merkwaardig gedrag van Firefox op.
Ik weet niet of het een specifiek probleem is binnen (K)ubuntu of dat het ook voor komt in de Windows versie van Firefox.

Tijdens het bouwen van de website werden diverse pagina's gelinkt vanuit een menu wat geplaatst was in een frame, de gelinkte pagina's hadden namen als historie.php actueel.php en sponsors.php.
De pagina's openen na een klik in een onderliggend frame dit lijkt allemaal goed te gaan tot de pagina sponsors.php deze pagina wil binnen het frame niet openen.
Na veel testen en uitproberen uiteindelijk de name van de php veranderd in sponsor.php dus zonder s aan het eind en de pagina opent zonder problemen.

Eenzelfde probleem kwam ik tegen met een plaatje dit plaatje had de naam ad.jpg ook dit plaatje weigerde Firefox om op het scherm te zetten en na een rename werkte het prima.

Bij het plaatje kan ik mij nog wat voorstellen dat ad een gereserveerde naam is maar bij het woord sponsors zie ik geen verband.

Ik heb dezelfde tests gedaan in internet explorer en daar geven deze bestanden geen probleem.

Het lijkt er dus op dat dit een echt Firefox gerelateerd probleem is.

Zijn er meer webdesigners die tegen dit soort problemen zijn aangelopen??

« Laatst bewerkt op: 2009/01/14, 15:43:26 door femke98 »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Vreemd gedrag Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/14, 15:15:17 »
Het kan zijn dat sommige linkjes en plaatjes geblokkeerd worden door een add-on, zoals adblock plus. Als je die uitzet, zou alles het weer moeten doen.

Offline Johan Velthuizen

• Lid
    • http://www.velthuizen.nl
Re: Vreemd gedrag Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/14, 15:28:43 »
Inderdaad na het uitschakelen van Adblock plus lijkt alles normaal te werken althans het plaatje word gewoon geopend wat de file sponsors.php doet weet ik nog niet maar dit zal ongetwijfeld ook hiermede te maken hebben.

Ik had in het verleden al eens vaker gezien dat er plaatjes misten in websites maar nooit de link gelegd naar Adblock plus.

Bedankt voor de tip, ik ga deze plugin direct verwijderen.