Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PC valt uit bij gebruik VirtualBox 2.1  (gelezen 1655 keer)

Offline Samm

• Lid
PC valt uit bij gebruik VirtualBox 2.1
« Gepost op: 2009/01/12, 14:30:58 »
Ik heb Ubuntu 8.10 draaien en had eerst via Toepassingen-Installeren/Verwijderen VirtualBox OSE geïnstalleerd. In die virtualbox had ik dan windows xp geinstallleerd, alles werkte perfect, alleen de usb-ondersteuning ging niet. Daarom heb ik de gesloten versie van VirtualBox geïnstalleerd (nadat ik de OSE verwijderd had). Maar als ik nu windows xp opstart in VirtualBox 2.1, dan valt m'n pc na enkele minuten uit en start opnieuw op...
Hoe zou dit probleem verholpen kunnen worden?
Alvast bedankt!

Offline Samm

• Lid
Re: PC valt uit bij gebruik VirtualBox 2.1
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/12, 18:26:43 »
nog wat extra info:
Als ik via settings op iets klik (bv. Hard Disks) dan krijg ik een Warning met volgende tekst:

Citaat
Could not load the Host USB Proxy Service (VERR_FILE_NOT_FOUND). The service might be not installed on the host computer.

Result Code:
NS_ERROR_FAILURE (0x00004005)
Component:
Host
Interface:
IHost {f39438d7-abfd-409b-bc80-5f5291d92897}
Callee:
IMachine {ea6fb7ea-1993-4642-b113-f29eb39e0df0}

« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/12, 20:55:00 »
Voor USB HD: Note: Be careful with USB devices that are currently in use on the host! For
example, if you allow your guest to connect to your USB hard disk that is
currently mounted on the host, when the guest is activated, it will be dis-
connected from the host without a proper shutdown. This may cause data
loss.
En heb je de guest additions geïnstalleerd? Staat in de user manual http://download.virtualbox.org/virtualbox/2.1.0/UserManual.pdf

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Samm

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/13, 08:59:43 »
Bedankt voor je antwoord.
Ik had dus eerst de VirtualBox OSE (via Installeren/verwijderen) geïnstalleerd en daarna verwijderd om de gesloten versie van VirtualBox te installeren. Toen ik de gesloten VirtualBox weer opstartte, stond de virtuele windows xp er nog altijd in en kon ik die nog opstarten (maar na enkele ogenblikken viel de pc dus uit). Daarin had ik de guest additions geïnstalleerd (waardoor ik fullscreen had enz.).
Doordat ik dus problemen had met die virtuele windows, heb ik alles in virtualbox verwijderd en windows xp opnieuw proberen te installeren. De installatieprocedure start op, maar na enkele minuten bevriest het hele systeem, ik kan niks meer doen (geen ctrl alt backspace, muis niet bewegen, niks typen). Ik moet dan de pc heropstarten via de powerknop.
Vroeger viel de pc uit, nu blokkeert alles... Is er iets mis met die VirtualBox 2.1?

Offline Samm

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/13, 18:33:39 »
Ondertussen nog een paar keer geprobeerd, maar heel de boel blokkeert keer na keer.
Daarom heb ik de gesloten VirtualBox verwijderd en via Installeren/verwijderen VirtualBox OSE terug geïnstalleerd (dus zoals 't vroeger was en goed werkte, behalve de USB dan...) MAAR nu blokkeert heel 't systeem ook als ik VirtualBox OSE gebruik. Heeft die gesloten versie van VirtualBox iets gedaan met m'n pc die ervoor zorgt dat mijn systeem niet meer stabiel is? Hoe kan ik dit oplossen?
alvast bedankt.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/13, 19:38:50 »
Als je virtualbox echt wil verwijderen, moet je ook nog het verborgen bestand .VirtualBox verwijderen (verborgen bestanden zichtbaar maken: in je persoonlijke map en dan CTRL + H).
Misschien onstaan er conflicten omdat de gesloten versie 'n andere is dan die geïnstalleerd vanuit synaptic.

Ubuntu MATE 16.04

Offline Samm

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/13, 21:33:49 »
bedankt voor je antwoord.

ik heb gedaan wat je zegt, maar jammergenoeg zonder oplossing. Ik wilde windows xp installeren in de vers geinstalleerde virtualbox, en na twee minuten viel m'n pc weer uit... niet echt een pretje! nog mogelijke oplossingen? Of moet ik ubuntu echt herinstalleren en de virtualbox ose gebruiken ipv de gesloten versie... want nu werkt geen enkele virtualbox-versie meer.

Offline clement

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/13, 21:39:31 »
weet je zeker dat het geen hardware probleem is
te weinig koelling of zo door ventilator gat dat dicht zit met stof (oververhitting).
virtualbox vraagt namelijk wat meer van je systeem dan normaal.

groet clement

« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/13, 21:41:26 »
Samm heb je ook de aangemaakte virtuele xp verwijdert?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/13, 21:42:14 »
Ik weet niet hoeveel RAM geheugen je hebt, maar vergeet niet dat het geheugen dat je toebedeelt aan het OS in virtualbox niet beschikbaar is voor je Ubuntu 8.10
Ubuntu MATE 16.04

Offline Samm

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/13, 21:44:43 »
ik heb in totaal 3GB en heb 1024mb aan virtualbox gegeven.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/13, 21:55:01 »
ik heb in totaal 3GB en heb 1024mb aan virtualbox gegeven.
Dan ligt het daar niet aan!
Ubuntu MATE 16.04

Offline Samm

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/14, 19:53:16 »
Nu heb ik VirtualBox goed verwijderd (ook de verborgen bestanden) en de OSE versie opnieuw geinstalleerd, en 't werkt weer zoals het hoort. Jammer dat er geen usb-ondersteuning is bij de OSE. Enige probleem: 't lukt me niet om windows te activeren (mijn volstrekt legale productcode is blijkbaar teveel gebruikt...) maar daar hoef ik jullie niet mee lastig te vallen.
Toch raar dat die gesloten versie 't bij mij niet doet... ik probeer nog es als er een nieuwe versie uitkomt.