Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen beeld meer  (gelezen 688 keer)

Offline pcschouten

• Lid
  • Steunpunt: Nee
geen beeld meer
« Gepost op: 2009/01/10, 13:01:20 »
hoi

ik heb mijn pc 2 dagen niet aan gehad maar toen ik hem weer aan zette gaf hij geen beeld (ook niet de bios) terwijl alle lichtjes branden.
netwerk lichtje knippert voor verbinding maken en het gehuegen lichtje knippert ook voor het opstarten.
ik heb al een andere kaart erin gedaan en op een ander scherm en geeft geen beeld.

help aub
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline FrSu

• Lid
Re: geen beeld meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/10, 14:41:02 »
Stekker achterop beeldscherm misschien los geraakt?
Van Dos>Win 3.11>Win 95>Win 98>Win 2000>Win XP >Vista (Oeps, was foutje)>Win 7>Win 8>Win 10 en via diverse Linux distro's nu bij Mint Mate al dan niet in dualboot met Win 10. Sinds 2008 bezig met Linux.

Offline mrGee

• Lid
Re: geen beeld meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/10, 15:10:07 »
Hallo

Als ik het zo begrijp heb je en een andere kaart in deze pc geprobeerd en je hebt een
andere monitor aangesloten gehad ? 

Geeft de computer extra piepjes tijdens opstart?

Je ziet wel je normale ledjes knipperen, kun je ook horen/zien of hij start van je harde schijf. Anders lijkt
het erop dat ie in je bios blijft 'hangen'. Wacht even na het opstarten en als je denkt dat er niets
meer gebeurd, druk de netschakelaar en houdt die 5 a 6 seconden vast. De pc moet in ieder geval
nu uitgaan.
Gaat ie uit? oke dan werkt dat stukje van je bios nog.

Dit kan meerdere oorzaken hebben; 1. bios staat in de 'fruts' mode, remedie; 3v lithium cel eruit halen,
let op, pc uit en kijk uit met statische overslag, vooral in de winter. Dus ergens aarde/verwarmingsbuis en
pc kast eerst aanraken dan pas de batterij eruit. Evt. zit er een kortsluitjumper om de bioswaarden te resetten
anders laat je hem er een paar uur uit, dan terugplaatsen en kijken of ie start.

2. ook kunnen pci kaarten dit veroorzaken. ik neem meestal alles los van het mobo wat niet noodzakelijk is
voor minimale opstart. Dus Pci kaarten eruit, usb kabels eruit (kan nl. sluiting veroorzaken) en de kabels vanaf
het mobo naar harddisks en dvd drives. De kleine bekabeling richting reset en start toetsen en de voedingskabels
richting het mobo laten zitten. Evt. haal ik ook de voedingsstekkers naar de dvd/harddisk en floppy los, de voeding
zou nl. rot kunnen zijn en bij een zekere belasting niet goed functioneren.
Ook heb ik meestal nog een oude pci videokaart voor als bijv. er iets loos is icm. het agp slot.

3. controleer de usb chassisdelen vooraan en achteraan je pc, kijk of er niets in af is gebroken en een sluiting veroorzaakt

4. Normaal bij erg rot geheugen piept ie, het kan natuurlijk nooit kwaad toch die stripjes even eruit te halen en of een andere strip
of in plaats van 2 of 3 strips 1 strip terug te zetten en herhaal dat laatste met nog een stripwissel, zul je nl. net zien dat je
degene die rot is, terugzet.

5 Voeding ergens even lenen en proberen

6 tja het mobo zelf en/of de processor kunnen dit helaas ook veroorzaken.

7 ? iets stoms , of iets dat ik nog niet voorbij heb zien komen en dat een ander waarschijnlijk wel weet

edit; er schoot mij nog wat te binnen, kijk of er behalve op de processor ook een ventilator op de chipset
zit, ze willen beide wel eens vanwege stofophoping stoppen met draaien; in geval van de chipset is dat
meestal einde mobo. ( in geval van koelingsgebrek van processor, valt ie onder normaal werkend te zijn uit,
maar start vanuit afgekoelde situatie wel normaal)

Succes  Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2009/01/10, 15:47:22 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >