Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: printen  (gelezen 836 keer)

JanVerbiest

• Gast
printen
« Gepost op: 2009/01/08, 14:37:00 »
Vanaf een Ubuntu 7.10 laptop stuur ik printopdrachten via het netwerk naar een Windows-printer. Plots worden printopdrachten niet meer uitgevoerd. Opnieuw installeren van de printer helpt niet. Printen vanaf andere PC's gaat OK. De printer wordt overigens door Ubunt-laptop
wel herkend; afdrukken is er niet meer bij... Voor hints houd ik mij graag aanbevolen

swake

• Gast
Re: printen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/08, 15:30:08 »
Gebruik je idem printer ook op de andere PC's of maak je gebruik van meerdere netwerkprinters?

Offline joop905

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/08, 16:19:30 »
Kijk anders eens op dit adres
http://localhost:631/printers/
hier kan je van alles instellen voor je printer.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/08, 17:12:02 door joop905 »

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/08, 21:13:45 »
Plots worden printopdrachten niet meer uitgevoerd.

Hmm, dus het heeft wel gewerkt bedoel je hiermee te zeggen?
Als je een printopdracht geeft, kijk dan eens wat de volgende opdrachten aan informatie geven;
lpstat -a
lpstat -o
lpstat -t

Ik kreeg het helemaal niet aan de gang totdat ik hier tegenaan liep, kan voor jou geen kwaad om het even te checken.

http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-32190.html

Specifiek het antwoord van:
jrobcet  May 17th, 2005, 10:04 AM

I had another thought yesterday. I'm not sure where I saw it now, but I remember someone solving a problem similiar to this by disabling bidirectional support for the printer. It certainly won't hurt to give it a try.

To disable it, go to printer properties on the XP machine (right click the printer and choose Properties). Click the Ports tab and uncheck "Enable bidirectional support".

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

JanVerbiest

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/07, 12:53:57 »
Dank voor jullie reacties. Inmiddels bleek, dat de oorzaak in het Windows-gedeelte van het netwerk was gelegen. Alles werkt weer zoals het hoort. groeten, Jan Verbiest