Wil je dat iconen van USB sticks, USB schijven, enz wel getoond worden, maar interne harde schijven niet (zo doe ik het), dan moet je de interne partities via /etc/fstab op een andere plaats mounten dan /media. Gebruik hiervoor /mnt: dat is traditioneel de directory waar gemount wordt. Uiteraard gebruik je dan symbolische links en/of nautilus bookmarks (= lokaties) om van elders gemakkelijk naar die schijven te gaan, zodat je niet steeds buiten je /home moet navigeren voor je data.
Sorry dat dit blijkbaar zeer cryptisch is, ik geef wat meer uitleg

Je hebt enerzijds verwijderbare schijven: USB staafjes, USB schijven, ...
Anderszijds kan je binnen in je systeem verschillende schijven hebben met verschillende partities, bijvoorbeeld een Windows partitie.
Beide types schijven worden standaard onder /media gekoppeld en verschijnen dus op de desktop. Dat vind ik nuttig voor verwijderbare schijven, maar niet interessant voor interne schijven die altijd aanwezig zijn. Dergelijke schijven koppel ik dan onder /mnt in plaats van /media. Zo verschijnen die niet op de desktop.
Dan zijn er de symbolische links. Het is niet handig om eerst naar /mnt te moeten gaan om een schijf te gebruiken. In een gebruiksvriendelijk systeem kan iedere gebruiker aan zijn gegevens vanuit zijn home directory. Om dat te realiseren voor een schijf die op een totaal andere plaats in je systeem gemount is (onder /mnt) gebruik je symbolische links. Dat zijn bestandjes die verwijzen naar een lokatie, en ze gedragen zich net als het bestand of de directory waarnaar ze verwijzen.
Stel ik heb een partitie die gemount is onder /mnt/music. Ik wil die direct vanuit mijn home directory kunnen benaderen: dan maak ik een symbolische link, bijvoorbeeld "Music", in mijn home directory naar /mnt/music. Dan kan ik aan de muziek door in mijn home directory op de folder (die eigenlijk een link is) "Music" te klikken.
Hoe maak je zo een link? Meerdere manieren, maar één is met nautilus: open twee vensters, één met de directory in die je wil linken (/mnt) en een ander in je home. Druk Ctrl+Shift in en sleep "music" in /mnt naar de home directory. Bij het loslaten wordt de link gecreëerd. Je doet dit als gewone gebruiker, niet als root!