Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: automatisch mounten ntfs partitie  (gelezen 4254 keer)

Offline estree

• Lid
automatisch mounten ntfs partitie
« Gepost op: 2009/01/07, 18:22:44 »
Hallo,

Na lang zoeken op vele ubuntu forums toch even deze vraag (ik ben nog maar een beginner in ubuntu):

Ik zou graag mijn ntfs partitie automatisch laten mounten bij opstart.
hiervoor voeg ik volgende regel toe in fstab nadat ik root rechten had:

#/dev/sda2
UUID=6F1E85AE1BD907E4 /media/sda2  ntfs defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1

daarna voeg ik in het terminalvenster volgend in (waarom weet ik niet, maar ik las dat dit moest): sudo mount -a

Jammer genoeg krijg ik dan volgende:
fuse: failed to access mountpoint /media/sda2: Bestand of map bestaat niet

Wat doe ik mis? Is de regel in fstab mis?

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2009/01/12, 17:44:46 door estree »

Offline mp

• Lid
Re: automatisch mounten ntfs partitie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/07, 19:46:00 »
Maak in media eens een map aan die sda2 heet. Dit zul je ook met rootrechten moeten doen. Dus in terminalvenster:
cd /media
sudo mkdir sda2
Probeer dan nog eens, nu bestaat je mountpoint wel.

[edit: sudo vergeten :)]
« Laatst bewerkt op: 2009/01/07, 20:16:59 door mp »

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/07, 22:15:22 »

#/dev/sda2
UUID=6F1E85AE1BD907E4 /media/sda2  ntfs defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1

Omdat je schrijft dat je nog beginner bent vraag ik me het volgende af:
Heb je bovenstaande regel letterlijk ergens vandaan overgenomen?