Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verkeerde batterij melding  (gelezen 1372 keer)

Mettes

  • Gast
Verkeerde batterij melding
« Gepost op: 2009/01/07, 09:34:13 »
Ik heb zonet een nieuwe batterij ontvangen omdat mijn vorige het niet meer deed.
Dit is een batterij voor de hele acer aspire 5600 serie en ik heb een acer aspire 5670.

Nu als ik opstart krijg ik de melding dat er een foute batterij insteekt en kan ik enkel op een toest drukken en mijn laptop sluit af.

Als ik opstart op netspanning en steek dan de batterij in dan werkt deze perfect als ik de netspanning los koppel.

Kan ik ergens het type batterij veranderen ofzo want deze batterij zou toch moeten werken in mijn laptop zou ik denken?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verkeerde batterij melding
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/07, 10:59:36 »
« Laatst bewerkt op: 2009/01/07, 12:18:53 door Pjotr »

Mettes

  • Gast
Re: Verkeerde batterij melding
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/07, 23:24:14 »
Overweeg eens een BIOS-update?
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5670.html

Ik heb dit ooit eens gedaan met mijn laptop en onlangs met een andere laptop en die werkt niet meer dus liever niet om eerlijk te zijn.

DarkEra

  • Gast
Re: Verkeerde batterij melding
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/07, 23:58:05 »
Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde BIOS update gedownload anders kan er niet veel mis gaan. Er staat duidelijk vermeld op zo'n site dat men zeer goed moet opletten daar het flashen met een verkeerde BIOS update schade aan het systeem kan worden toegebracht.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/08, 00:04:41 door DarkEra »

Mettes

  • Gast
Re: Verkeerde batterij melding
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/10, 11:02:36 »
Ik had bij het juiste laptop type gedownload en gedaan zoals het er stond maar blijkbaar stonden er verschillende bios files die ge kon kieze om te installeren en had toen de foute genomen maar dacht dat dit geen probeem kon zijn aangezien ze allemaal bij dat type laptop behoorden. En ja nu is dieje laptop stuk en weet ik niet wat eraan te doen.

Dus durf het niet meer te testen op mijn laptop.