Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: java  (gelezen 808 keer)

Offline flipperrr

• Lid
java
« Gepost op: 2009/01/05, 16:36:56 »
hallo daar hier weer een  vraag van een ubuntu maagd ...
hoe kan ik java script installeren ik krijg die zooi maar niet uitgepakt )ik snap zowiezo niet hoe je gedownload software kan installeren

Offline joop905

• Lid
Re: java
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/05, 16:40:13 »

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/05, 16:40:59 »
hoe kan ik java script installeren ik krijg die zooi maar niet uitgepakt )ik snap zowiezo niet hoe je gedownload software kan installeren

toepassingen: software toevoegen verwijderen: zoeken op restricted===> softwarepakketten installeren.
daar zit ook de goede java in. echter vergeet niet de license te ondertekenen!
succes. alle software zit in de bronnen van ubuntu.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/05, 16:41:18 »
lol :D

« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/05, 17:13:36 »

In tegenstelling tot in Windows, wordt software in Ubuntu aangeboden via zogenaamde softwarebronnen. Deze bronnen zijn on-line, en bevatten tienduizenden open source software. Het is vrij onwaarschijnlijk dat de software die jij wilt installeren, niet aanwezig is in deze softwarebronnen. Denk aan Java, Flash, Firefox, Thunderbird, en nog veel meer. Veel games en commerciele software zul je er niet vinden; er zit voornamelijk open source software in. Op je computer staat een lijst met softwarebronnen en de inhoud van deze. Je computer houdt deze lijst automatisch up-to-date.

De software uit deze pakketbronnen is te installeren via een pakketbeheerder. Ubuntu kent de pakketbeheerder Synaptic, te vinden onder Systeem > Beheer > Synaptic Pakketbeheer. Een vereenvoudigde versie van Synaptic vind je onder Toepassingen > Installeren/verwijderen.

Met deze softwarebronnen hoef je dus niet meer het internet af te struinen om software te downloaden, en te installeren. Hoe simpel en gemakkelijk kan iets zijn?

Overigens wordt alle software die via de softwarebronnen geinstalleerd is, automatisch up-to-date gehouden. Aangezien alle software die standaard aanwezig is op Ubuntu, uit die bronnen komt, scheelt je dat een hele hoop updatewerk!