Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hotspot shiled  (gelezen 1618 keer)

Offline flipperrr

• Lid
hotspot shiled
« Gepost op: 2009/01/04, 22:08:56 »
hallo ik ben nieuw met ubuntu en probeer een programmaatje te installeren )hotspot shield van angor free
.hellas krijg ik steeds de volgende mededeling als ik het wil installeren

.Kan "/home/philippe/Hotspot Shiel...all-anchorfree-76-conduit.exe" niet weergeven.Er is voor dit bestandstype geen toepassing geïnstalleerd.

erg irritant wat doe ik verkeerd '?

Re: hotspot shiled
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/04, 22:22:12 »
Dit is logisch, het gaat nl. om een Windows (.exe) programma. Werkt dus niet in Ubuntu.
Je kunt het proberen via Wine te installeren of een Linux alternatief te zoeken.

Wat doet het programma, waar heb je het voor nodig?

Offline flipperrr

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/04, 22:38:10 »
mijn ip adres verduisteren  zodat ik bijv. op hulu.com kan meegenieten ondanks dat ik buiten de u.s woon

Offline flipperrr

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/04, 23:02:51 »
dus als iemand een ubuntu alternatief voor me weet ...graag

« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/05, 02:20:47 »
Je kan privoxy, en tor gebruiken.

Instructies
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=95527&highlight=tor
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline 2ndchance

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/05, 02:56:59 »
Super, hier was ik al een tijdje naar opzoek!!

Het is me gelukt, in zoverre dat mijn ip adres veranderde, maar nog steeds kan ik geen films kijken op hulu! Wat zijn jullie ervaringen??

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/05, 08:26:31 »
Hier gaat het ook mee , probeer  maar eens.

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/5833
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline mp

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/05, 11:05:07 »
Ik wil niet de mierenneuker uithangen maar ik vraag me af hoe legaal dit is...

« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/05, 11:53:42 »
TOR alleen gaat niet werken. Sites als Hulu en Pandora kijken of het IP adres in Verenigde Staten thuis hoort. Hotshield regelt dat voor je (ik dacht via VPN), TOR niet (want wie weet waar de exit node is die je kan gebruiken?)

Of het legaal is? Ik zou niet weten waarom niet, maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/05, 12:21:08 »
VPN is prima mogelijk op Linux en standaard aanwezig, maar de maker van dit programma moest het zo nodig in een Windows-programma stoppen. Jammer.

Offline mp

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/05, 12:41:43 »
Of het legaal is? Ik zou niet weten waarom niet, maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.
Als je iets enkel in de VS mag bekijken, maar je doet iets waardoor je het ook buiten de VS kunt bekijken, ruikt dat toch nogal onfris? Ik heb geen verstand van IP adressen en in hoeverre die verduisterd mogen worden, dus ik kan het helemaal fout hebben ;).

« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/05, 13:23:43 »
Als je iets enkel in de VS mag bekijken, maar je doet iets waardoor je het ook buiten de VS kunt bekijken, ruikt dat toch nogal onfris? Ik heb geen verstand van IP adressen en in hoeverre die verduisterd mogen worden, dus ik kan het helemaal fout hebben ;).
Ter vergelijking: ik mag in Nederland muziek- en videobestanden downloaden van verschillende bronnen die in de VS verboden zijn. Crypto software mocht/mag in de VS ook niet, maar is in Nederland helemaal legaal. Kortom, de auteursrechthebbenden in de VS zouden niet blij kunnen zijn met programma's als Hotshield, maar dat wil nog niet zeggen dat het illegaal is om van deze dienst gebruik te maken in Nederland. Het omzeilen van kopieerbescherming is weer een andere zaak, maar daar is hier geen sprake van.

@Cumulus
Tja, er is niks mis mee. Jij zou een commerciële VPN dienst kunnen aanbieden met vrije sofware die iedereen die zich er een beetje in verdiept zelf kan installeren en instellen. Hotshield doet wel iets meer, namelijk het aanbieden van een server met een IP-adres in de VS. Maar ook dat mag jij doen ;)