Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opera kan niet geïnstalleerd worden  (gelezen 2729 keer)

cerberus

• Gast
Opera kan niet geïnstalleerd worden
« Gepost op: 2009/01/03, 22:09:48 »
Ik wilde zopas Opera installeren via Toepassingen - Installeren/verwijderen maar kreeg volgende foutmelding:

Opera kan niet op uw computertype (i386) geïnstalleerd worden

Het programma vereist speciale functies van de hardware of de fabrikant heeft besloten uw computertype niet te ondersteunen.

Vreemd, want toen ik nog onder W. draaide op deze pc was Opera wel te installeren.

Mijn Ubuntu-versie is de 8.04 (H.H.).

Offline ivo

• Lid
Re: Opera kan niet geïnstalleerd worden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/03, 22:13:17 »
Hier
http://snapshot.opera.com/unix/10.0-Alpha-1/intel-linux/

de

opera_10.00.4102.gcc4.qt4_i386.deb

downloaden en vanuit de terminal installeren met

sudo dpkg -i opera_10.00.4102.gcc4.qt4_i386.deb

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/03, 22:38:56 »
Opera 10 is nog een alpha versie. Dit is dus geen stabiele versie, houd daar dus rekening mee.
9.63 is op het moment de laatste stabiele versie.

cerberus

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/03, 22:39:36 »
Installatie is gelukt, waarvoor dank. Opera verschijnt wel niet in de lijst Toepassingen - Internet. Ik kan het voorlopig enkel starten door in de terminal opera te typen...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/03, 22:43:09 »
Reboot Uw PC eens.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

cerberus

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/03, 23:05:28 »
Na reboot staat Opera in de lijst. Probleem opgelost dus. Bedankt voor de hulp.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/04, 16:48:38 »
Opera 10 is nog een alpha versie. Dit is dus geen stabiele versie, houd daar dus rekening mee.

Nou, Opera 10 Alpha 1 is aardig stabiel hoor. Niet veel onstabieler dan 9.63 Kijk ook maar in het Test forum in het topic Opera 10 ;)

Offline ivo

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/04, 17:17:14 »

Nou, Opera 10 Alpha 1 is aardig stabiel hoor. Niet veel onstabieler dan 9.63 Kijk ook maar in het Test forum in het topic Opera 10 ;)

Ik heb nog wel een Java probleempje. Wil je voor mij eens naar de site
http://www.budokwaiarashi.nl gaan (judoclub, geen malware ofzo) en mij vertellen of die correct laadt bij jou in Opera 10?

Daarnaast kan ik met iDeal geen Postbank betalingen doen en kan ik op Hyves niet aanloggen.
Voor die paar gevallen gebruik ik nog af en toe FF, maar voor 98% zit ik op Opera.
Aanmerkelijk sneller dan FF.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/04, 17:20:14 »
Die judoclub zorgt ervoor dat Opera vastloopt bij mij.

iDeal betalingen gaan bij perfect in Opera, heb het al meerdere keren gedaan.
En Hyves doet het bij mij bijna perfect in Opera, alleen foto's uploaden werkt niet en als je een foto bekijkt uit een fotoalbum, dan kun je rechts niet op Volgende en Vorige drukken.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/04, 20:42:41 »
Die judoclub zorgt ervoor dat Opera vastloopt bij mij.

iDeal betalingen gaan bij perfect in Opera, heb het al meerdere keren gedaan.
En Hyves doet het bij mij bijna perfect in Opera, alleen foto's uploaden werkt niet en als je een foto bekijkt uit een fotoalbum, dan kun je rechts niet op Volgende en Vorige drukken.

Judoclub, "mooi", dan ligt dat niet aan mij.
iDeal, doe je dan een betaling via Postbank? Hij linkt door naar de login pagina van mijn.postbank.nl en dan tik ik mijn userid/passwd in en krijg als melding dat het niet goed is.
Ik kan wel rechtstreeks naar mijn.postbank.nl gaan en bankzaken doen, via iDeal gaat het fout.

En Hyves kan ik niet inloggen maar als ik vanuit mijn e-mail een link naar een krabbeltje volg dan komt ie wel goed uit terwijl ik dan NIET was ingelogged in Hyves.

Niet zo belangrijk allemaal, maar toch.....

« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/04, 21:41:33 »
iDeal log ik in en ga de betalingswizard doen zoals het hoort.

En Hyves krijg ik keurig ingelogd.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/05, 12:42:05 »
iDeal log ik in en ga de betalingswizard doen zoals het hoort.

En Hyves krijg ik keurig ingelogd.

Hmm, dan zit er bij mij toch kennelijk ergens een bitje dwars.
Heb je een idee wat ik zou kunnen checken?

« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/06, 17:12:16 »
Opera vanaf de Terminal starten en dan weer proberen op Hyves in te loggen, misschien geeft ie dan in de Terminal een foutmelding o.i.d. aan. Zo ja, dan kun je: 1; hier de melding plaatsen en/of 2; als je vermoedt dat het een bug is, aan Opera melden.