Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 8.10 probleem met partities  (gelezen 887 keer)

Mettes

  • Gast
8.10 probleem met partities
« Gepost op: 2009/01/03, 14:58:45 »
Dag iedereen

Ik wou op een laptop ubuntu8.10 installeren.

Heb een liveCD geschreven en kan installeren tot ik kies voor partitiebeheer begeleid. Dan komt er dit.
Parties worden ingedeeld
5%
ext3-bestandssysteem met aanhechtpunt /home wordt aangemaakt

Dit blijft een tijdje staan en verdwijnt plots. Nu zie ik de 8.10 achtergrond en kan mijn muis bewegen en meer niet.

Ik heb ook al geprobeert door zelf mijn partities in te delen maar dit gaat ook niet en ook niet als ik eerst ubuntu opstart en dan installeer. Dan verdwijnt inneens alle kader (ook de balken boven en onder).

Weet iemand hoe dit komt?

edit: Ik heb eens geprobeert met een alternateCD en krijg deze melding
Aanmaken van het ext3-bestandssysteem van partitie #1 op SCSI1 (0,0,0) (sda) is mislukt.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/03, 15:16:22 door Mettes »

Re: 8.10 probleem met partities
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/03, 15:16:01 »
hoi

dat probleem had ik ook bij mij lag het aan de cd. niet goed gebrand, de oplossing was een nieuwe cd maken en controleren op fouten aan het begin bij de boot.
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Mettes

  • Gast
Re: 8.10 probleem met partities
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/03, 15:17:17 »
Ben een nieuwe cd aan het maken maar heb deze al getest en gaf geen errors heb het dus ook al gedaan met een andere cd en ging nog niet (zie edit vorig bericht)

edit: Het is in orde gekomen nieuwe cd gemaakt met ubuntu8.04.1 toen ging het nog niet. Even opnieuw XP op geïnstalleerd en terug getest met live cd en inneens ging het. Zeer raar.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/04, 12:06:39 door Mettes »

Offline heir4c

  • Lid
Re: 8.10 probleem met partities
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/04, 13:50:49 »
edit: Het is in orde gekomen nieuwe cd gemaakt met ubuntu8.04.1 toen ging het nog niet. Even opnieuw XP op geïnstalleerd en terug getest met live cd en inneens ging het. Zeer raar.

Even een vraagje ter info: Had je XP voor de install van ubuntu gedefragmenteerd? Anders kon het daaraan gelegen hebben omdat je data verspreid stond op je HD. Voor je dus naast Windows een andere OS plaatst altijd Backup doen van je bestanden (afbeeldingen, documenten, etc. uit voorzorg moest er iets mis gaan) en daarna defragmeteren (evt. zelfs 2 keer na elkaar)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Mettes

  • Gast
Re: 8.10 probleem met partities
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/04, 17:24:05 »
Ik had een backup gemaakt van de bestanden, xp afgesloten en dan livecd gestart ubuntu installeren en dan begeleid. Wat mss wel kan nu ik eraan denk is dat windows bij iedere opstart een schijfcontrole deed maar die niet voltooide mss heeft dit ermee te maken?