Hallo allemaal,
Ik heb weer een klein, zeg maar gerust groot probleem en hoop dat jullie deze keer weer kunnen helpen.
Een hele tijd had ik Ubuntu 8.04 niet gebruikt en ik startte 'm dus weer eens op omdat ik wou updaten naar 8.10, maar daarvoor deed ik wat updates en vroeg 'ie of ik de GRUB configuratie wou laten blijven zoals die was of wou vervangen met de nieuwe van de update, stom genoeg liet ik 'm vervangen en ging daarna de CD zoeken..
Na een tijdje zoeken gaf ik de moed op en paste ik de instellingen aan zodat de Update Manager de normale versie zou binnenhalen.
En na het installeren vroeg 'ie nog eens of 'ie de configuratie mocht vervangen en weer accepteerde ik >_<
Dus ik zocht 't
topic op waar ik vroeg over het aanpassen van de GRUB loader, maar de link deed 't niet meer en ik gokte dus een beetje op hoe 't moest.
En tevens paste ik 't met de Opstart Manager een beetje aan..
Ik startte de PC opnieuw op en Windows Vista SP1 kon wel booten, maar ik kwam alleen maar in het herstel menu en Ubuntu 8.10 deed 't ook niet. (Had 04 naar 10 veranderd BTW in menu.lst)
Omdat alles 't niet meer deed pakte ik een .04 live CD en zocht met Google naar oplossingen, maar vond er weinig: ik deed dit dus:
https://help.ubuntu.com/community/RecoveringUbuntuAfterInstallingWindowsMaar het hielp niet!

Ik hoop dat jullie mij snel uit de brand kunnen helpen door mij te vertellen hoe ik menu.lst reset naar de standaard config via de live CD.
Alvast Bedankt,
NavadeHo
Edit: Als alles weer goed staat ga ik trouwens een backup diskette..ow..ik heb geen diskette drive, nou ja..zoiets dus maken van de GRUB loader config. (lees: menu.lst)