Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vraagjes ivm virtualbox  (gelezen 479 keer)

ikkezelf

• Gast
vraagjes ivm virtualbox
« Gepost op: 2009/01/02, 15:05:14 »
Hallo,

Ik heb op virtualbox een aantal verschillende virtuele besturingssystemen geinstalleerd. Ik heb echter de volgende problemen:

- De schermresolutie is maar zeer klein, is het mogelijk om deze 'normaal' te maken? Zodat er gewerkt kan worden in een volledig scherm?

- Ik zou ook willen dat de virtuele en het echte besturingssysteem samen kunnen werken. Ik bedoel hiermee dat ik niet steeds op de functietoets moet klikken om 'uit' virtualbox te geraken. Maar dus gewoon door te klikken het juiste besturingssysteem te selecteren.

alvast bedankt

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: vraagjes ivm virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/02, 15:07:22 »
Dit kan door het installeren van de Guest Additions:

Guest Additions for Windows and Linux. VirtualBox has special software that can be installed inside Windows and Linux virtual machines to improve performance and make integration much more seamless. Among the features provided by these Guest Additions are mouse pointer integration and arbitrary screen solutions (e.g. by resizing the guest window).

Start het gewenste besturingssysteem op en in 1 van de menu's bovenaan staat Install Guest Additions.

Offline kebabfish

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: vraagjes ivm virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/02, 15:08:39 »
Hallo,

Ik heb op virtualbox een aantal verschillende virtuele besturingssystemen geinstalleerd. Ik heb echter de volgende problemen:

- De schermresolutie is maar zeer klein, is het mogelijk om deze 'normaal' te maken? Zodat er gewerkt kan worden in een volledig scherm?

- Ik zou ook willen dat de virtuele en het echte besturingssysteem samen kunnen werken. Ik bedoel hiermee dat ik niet steeds op de functietoets moet klikken om 'uit' virtualbox te geraken. Maar dus gewoon door te klikken het juiste besturingssysteem te selecteren.

alvast bedankt

Dan moet je de guest additions installeren, dat kan via het venster waar je systeem in draait (devices => install guest additions).

edit: te laat :|
Op de chat te vinden als debiantux