Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Wine programma's deleten uit de lijst  (gelezen 1329 keer)

Offline TopGear

• Forumteam
[OPGELOST] Wine programma's deleten uit de lijst
« Gepost op: 2009/01/01, 09:41:25 »
Ik ben al een tijdje aan het klooien met wine; nu heb ik 2 progjes verwijderd via Wine>uninstall wine software. Nu staan die 2 progjes nog gewoon in de lijst van Wine>programma's. Weet iemand hoe ik er vanaf kom?

PS ze reageren beide niet meer en in de WIne C: drive staan die programma's ook niet.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/01, 16:25:35 door femke98 »

Re: Wine programma's deleten uit de lijst
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/01, 09:48:47 »
Als het niet gewoon opgelost wordt door gewoon even uit- en inloggen, dan weet ik het ookniet meer.  Gebruik hier absoluut geen wine meer.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/01, 10:02:09 »
Hmm, WIne loopt de he-le tijd vast. Ik heb hem verwijderd met installeren/verwijderen. Hij staat er nog na een reboot! Wine>programma's>etc.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/01, 10:10:46 »
Je kan natuurlijk handmatig gaan snoeien, maar probeer eerst eens via Synaptic (Systeem-->Beheer-->Synaptic), zoeken op naam naar "wine" (zonder " ") en dan markeren voor totale verwijdering.

Blijft het probleem bestaan, dan moet je handmatig vooral een aantal menu-ingangen verwijderen. Je vindt terug waar die zitten met het volgende commandolocate wine | lessDe lijst kan erg lang zijn, daarom die "pipe" (het | teken) naar less, dat je een pagina-per-pagina beeld geeft. Op en neer met de pijltjes, stoppen met q (van quit).  de interessante staan trouwens vooraan.  Vervolgens in een andere terminal daar naartoe navigeren en verwijderen met rm /pad/en/naam/van/de/file.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/01, 10:37:05 »
Welke moet weg?

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/01, 10:39:57 »
Welke moet weg?

Kijk naar bijlage!

Offline petervs

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/01, 13:32:22 »
Kijk een hier naar en verwijder wat nodig is :

.config/menus/applications-merged/
.local/share/applications/wine/programma's
.local/share/desktop-directories
.local/share/icons/

(in persoonlijke map > beeld > verborgen bestanden weergeven)
Ubuntu MATE 16.04

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/01, 15:11:34 »
Rustig Topgear, het is voor iedereen ook oud en nieuw geweest.

Om programma's uit de lijst te verwijderen van Wine (je hebt ze al verwijdert via uninstall) doe je het volgende:

Met rechtermuis op toepassingen klikken, dan menuws bewerken, ga naar Wine, klik op programma's en dan weer met je rechtermuisknop op het programma klikken welke je uit de lijst wilt hebben. Dan op verwijderen klikken.

THNX ik bedank iedereen die me geholpen heeft! Topic colsed.