Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Filmpje tikt Firefox eruit. (Opgelost)  (gelezen 1847 keer)

Filmpje tikt Firefox eruit. (Opgelost)
« Gepost op: 2008/12/28, 03:40:23 »
Dames en Heren, het gebeurt nogal eens dat als ik een filmpje aanklik, Firefox eruit knalt. Dat gebeurt steeds op het moment dat het filmpje gaat spelen. Niet bij elk filmpje, maar toch wel zo vaak dat het hinderlijk is. Bij andere gelegenheden doet Firefox het prima. Geen klachten. In Opera gebeurt iets dergelijks. Daar knalt de browser er niet uit, maar de film valt weg. De film wil gaan spelen en plotseling is het filmvlak wit. Niet bij elke film, maar toch zo vaak dat het hinderlijk is. Als ik de film na zo'n uitval opnieuw aanklik, speelt hij bijna altijd zonder problemen af. Onder beide browsers. Ik draai Hardy 8.04. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/12, 16:50:51 door HermanDegenhart »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Filmpje tikt Firefox eruit.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/28, 03:57:37 »
Dat zal wel aan Flash liggen denk ik. Welke versie gebruik je?
Hier kan je het vinden, onder het kopje "Version Information" : http://www.adobe.com/products/flash/about/

« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/28, 19:37:09 »
Mijn versie is: 9,0,152,0. Ik heb al eens versie 10 geprobeerd, maar dat gaf problemen.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/29, 03:14:18 »
Ik heb elders aan Pjotr gevraagd waarom bij mij versie 10 in Hardy 8.04 niet werkt en versie 9 wel. Als hij het weet, dan is daarmee dit wegknal probleem opgelost.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/29, 08:43:19 »
Heb je compiz effecten al eens uitgezet ?
Ik heb iets dergelijks gehad. Maar toen ik compiz uitzette, was het over.
Maar ik wil wel compiz blijven gebruiken. Na wat speurwerk kreeg ik het toch voor elkaar.

Gr Karel

Ps: mijn oplossing was deze:

Verander in het bestand /etc/X11/Xorg.conf onder kopje 'device' Option "texturedvideo" op "off" (i.p.v "on").

Daarna opnieuw opgestart en hij deed het perfect.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/29, 08:45:42 door Kakysan »
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/29, 18:47:37 »
Beste Kakysan, zou je iets specifieker willen zijn. Waar moet ik wat precies doen? Alvast bedankt.
Onder Voorkeuren/Uiterlijk staan bij mij Visuele effecten op uit. Daar kan het dus niet aan liggen.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/29, 18:52:35 »
Beste Kakysan, zou je iets specifieker willen zijn. Waar moet ik wat precies doen? Alvast bedankt.
Onder Voorkeuren/Uiterlijk staan bij mij Visuele effecten op uit. Daar kan het dus niet aan liggen.
Open /etc/X11/Xorg.conf met rootrechten en voer de verandering die Kakysan meldt, door.

Re: Filmpje tikt Firefox eruit. (Opgelost)
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/29, 19:46:38 »
Waar staat etc voor. Ik heb nog nooit iets met rootrechten gedaan. Ben daar een beetje bang voor.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/12, 20:06:38 door HermanDegenhart »

« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/29, 20:23:10 »
Waar staat etc voor. Ik heb nog nooit iets met rootrechten gedaan. Ben daar een beetje bang voor.
Geen idee, ik gok et cetera. In /etc staan alle configuratiebestanden.

Je hoeft er trouwens niet bang voor te zijn, je moet alleen weten wat je aan het doen bent ;)

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/29, 21:05:06 »

In deze directory staan alle configuratiebestanden voor (opstart)programma's en services. Vaak worden deze bestanden aangeduid met de extensie .conf. Het zijn in de meeste gevallen niets anders dan eenvoudige textfiles, die je met een texteditor gewoon kunt openen en (als root/superuser) kunt aanpassen. Een paar interessante bestanden zijn: /etc/passwd, /etc/fstab, /etc/xinetd.conf en /etc/X11/xorg.conf. Wanneer je configuraties gaat aanpassen, zorg er ten alle tijde voor dat je een backup maakt van een (werkende) configuratie.
De map /etc/sysconfig (niet bij alle distributies te vinden) wordt gebruikt om instellingen te bewaren, die specifiek voor die distributie gelden en beheerd worden.In deze directory staan alle configuratiebestanden voor (opstart)programma's en services. Vaak worden deze bestanden aangeduid met de extensie .conf. Het zijn in de meeste gevallen niets anders dan eenvoudige textfiles, die je met een texteditor gewoon kunt openen en (als root/superuser) kunt aanpassen. Een paar interessante bestanden zijn: /etc/passwd, /etc/fstab, /etc/xinetd.conf en /etc/X11/xorg.conf. Wanneer je configuraties gaat aanpassen, zorg er ten alle tijde voor dat je een backup maakt van een (werkende) configuratie.
De map /etc/sysconfig (niet bij alle distributies te vinden) wordt gebruikt om instellingen te bewaren, die specifiek voor die distributie gelden en beheerd worden.

advies: aanpassen/wijzigen als je weet waar je mee bezig bent ;) ;)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/31, 08:39:03 »
Als je bang bent om te veranderen, dan maak je toch eerst een backup van het bestand (kopieer het even naar een usb stick).
Verander daarna het bestand. Ben je niet tevreden, dan zet je het weer terug.

Om het te veranderen moet je inderdaad als root inloggen. Via de terminal venster "sudo nautilus" intypen (wachtwoord wordt gevraagd, maar als je wat intypt zie je niets. Dat hoort zo).

Succes !

Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Re: Filmpje tikt Firefox eruit. (Opgelost)
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/16, 05:23:49 »
Na lang zoeken is de boef gevonden. Het was de plug-in Shockwave-Flash. Na uitschakeling knalt Firefox er niet meer uit. Maar wat kan ik nu niet meer afspelen?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/12, 20:07:32 door HermanDegenhart »

« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/16, 15:55:23 »
Op deze computer (Hardy 8.04) heb ik flashplugin-nonfree geïnstalleerd. Versie 10 heb ik al vele malen geprobeerd, maar dat mislukte steeds. De sites met flash herkende de player niet en verwezen voor installatie naar de adobe site. Verder is swfdec-mozilla wel geïnstalleerd, maar swfdec-Gnome niet en swfmill en swftools ook niet. Ubuntu-restricted-extras is uiteraard wel geïnstalleerd.