Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)vensters openen gemaximaliseerd  (gelezen 681 keer)

Offline joopie4

• Lid
  • Steunpunt: Nee
(opgelost)vensters openen gemaximaliseerd
« Gepost op: 2008/12/27, 22:25:37 »
Hallo ik heb een klein maar irritant probleempje op een asus laptop met ubuntu 8.10 erop. Ik denk zelf dat het een instelling is maar hoe ik ook zoek ik kan niets vinden. Het probleem is dat mijn vensers gemaximaliseerd openen nu is dat opzich niet zo erg maar dit gebeurt dus ook met zoek vensters ed dan heb je een heel witte pagina met een invulveld. Het valt mij ook op dat de knopjes voor minimaliseren en sluiten rechts boven ontbreken (ik kan ook de vensters niet verkleinen door te slepen).rechts onder heb ik wel een knop zitten om de vensters te sluiten.
Ik hoop dat iemand een idee heeft

groeten Joop
« Laatst bewerkt op: 2008/12/28, 13:54:21 door joopie4 »

Offline siegi

• Lid
Re: vensters openen gemaximaliseerd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/28, 11:50:57 »
heb je toevallig een netbook remix geinstalleerd?
Normaal wordt hierop de maximus window manager gebruikt zodat alle venstertjes gemaximaliseerd opstarten.
Probeer eens alt-f2 > metacity --replace
Is het probleem dan verholpen?

Offline joopie4

• Lid
Re: vensters openen gemaximaliseerd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/28, 13:52:09 »
Bedankt voor je antwoord Siegi de tip die je gaf (alt F2 metacity -- rebuilt) werkte niet en de instalatie is gewoon standaard ubuntu . maar nu het goede nieuws het is inderdaat een instelling bij voorkeuren staat sessies hier vond ik het progje DevilsPie dit zorgt voor de door mij genoemde probleempjes heb het uitgeschakeld en tata werken. In elk geval bedankt voor het meedenken.  =D