Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Evolution agenda, Thunderbird Lightning op Acer Aspire One werken niet  (gelezen 3142 keer)

Ik gebruik Ubuntu 8.10.
Standaard staat Evolution geïnstalleerd. Echter ik wilde gebruik maken van de agenda, als ik op de knop Agenda's druk sluit Evolution direct af, open ik Evolution opnieuw staat de agenda geopend, druk ik op de knop post sluit Evolution weer direct af etc. Ik dacht dan installeer ik Thunderbird met de add-on Lightning. Ik kan wel de agenda openen, alleen de knoppen Nieuwe gebeurtenis en Nieuwe taak zijn grijs ook de dag is helemaal grijs en wisselen tussen dag, week, maand gaat ook niet. Verder zijn de knoppen onder de e-mail mappen, E-mail, Agenda en taken bij een nieuwe start verdwenen.
Nu mijn vragen:
Is een van de bovenstaande problemen bij Evolution of Thunderbird op te lossen?
Of kan ik beter een aparte agenda gebruiken en zo ja, welke?

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2008/12/27, 20:35:25 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Evolution agenda, Thunderbird Lightning op Acer Aspire One werken niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/26, 19:16:11 »
Arie, ik wil juist op mijn Acer een agenda functie hebben omdat ik deze volgend jaar ook wil gebruiken om mijn afspraken op te maken en verder alle andere mogelijkheden wil gebruiken, zoals Open Office, spelletjes(tijdens het wachten in het ziekenhuis), lekker rommelen met Ubuntu etc, etc. Dus wat ik echt zoek een agenda functie voor op de Acer.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/26, 20:29:15 »
Arie, ik wil juist op mijn Acer een agenda functie hebben omdat ik deze volgend jaar ook wil gebruiken om mijn afspraken op te maken en verder alle andere mogelijkheden wil gebruiken, zoals Open Office, spelletjes(tijdens het wachten in het ziekenhuis), lekker rommelen met Ubuntu etc, etc. Dus wat ik echt zoek een agenda functie voor op de Acer.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Eventueel zolang U niets anders gevonden heeft Google agenda die gebruik ik.
En als U Evolution agenda probleem opgelost is kan die Google agenda corresponderen met Evolution.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/26, 20:31:36 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/27, 20:34:06 »
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Sunbird,Google agenda leek me ook handig, alleen heb ik niet overal beschikking over een internet verbinding.
Wat de oorzaak is dat Lightning en de agenda in Evolution niet werken op de Acer maar wel op mijn PC?  ???
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2008/12/27, 20:37:35 door Gijsbert »

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/27, 20:36:21 »
@Gijsbert: Voor offline Google Agenda hebben we Prism ;)

Wanneer je een Google-agenda opent in Evolution, kan Evolution craschen. Ik heb dit zelf altijd gehad, maar ik werk nu met Kontact.