Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TV time in Xubuntu 8.04  (gelezen 872 keer)

TV time in Xubuntu 8.04
« Gepost op: 2008/12/26, 09:24:09 »
Hallo,
Ik heb hier op een 8 jaar oude pc Xubuntu 8.04 gezet. In deze pc zit er een Pinnacle fm-kaarte die volgens de device manager een bt878 chipset heeft. Deze wordt blijkbaar ondersteunt door tv-time. Als ik echter tv-time wil opstarten dan start het wel op, krijg ik gedurende 1 seconde een blauw venster te zien en sluit alles terug af voor ik ook maar iets kan ondernemen. Wie heeft advies voor deze linux leek? Thanks!

Re: TV time in Xubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/26, 11:08:06 »
Hallo,
Ik heb hier op een 8 jaar oude pc Xubuntu 8.04 gezet. In deze pc zit er een Pinnacle fm-kaarte die volgens de device manager een bt878 chipset heeft. Deze wordt blijkbaar ondersteunt door tv-time. Als ik echter tv-time wil opstarten dan start het wel op, krijg ik gedurende 1 seconde een blauw venster te zien en sluit alles terug af voor ik ook maar iets kan ondernemen. Wie heeft advies voor deze linux leek? Thanks!

Je kan dit eens proberen:

De beste manier is om in /etc/init.d een scriptje neer te zetten met daarin de volgende commando’s

Naam script: tvkaart

#!/bin/bash
rmmod bttv
modprobe bttv card=52
tuner=0

chmod-rechten toekennen:

In terminal:

sudo chmod a+x  /etc/init.d/tvkaart

En dan even ervoor zorgen dat  het scriptje automatisch wordt opgestart als de pc wordt aangezet:

sudo update-rc.d tvkaart start 51 S .
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: TV time in Xubuntu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/26, 13:23:14 »
Dank u wel voor de reactie. Ik heb deze uitgevoerd maar er is helaas geen verandering merkbaar.