Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Epson sx200 werkt niet  (gelezen 1821 keer)

Offline Hollender

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Epson sx200 werkt niet
« Gepost op: 2008/12/24, 10:47:32 »
Hallo,

ik ben als nieuweling momenteel in de weer met Linux.
Ik heb afgelopen dagen wat lopen prutsen en ik heb Ubuntu 8.10 geïnstalleerd.
Nu heb ik alles zo'n beetje aan de gang, behalve mijn printer.
Ze is geïnstalleerd, maar in CUPS staat de foutmelding "Filter "pipslite-wrapper" for printer "EPSON_Stylus_SX200_USB_1" not available: No such file or directory"
Het icoontje van de printer in CUPS is ook deels rood gekleurd.
Ik heb diverse fora bezocht, gegoogeld, maar niks bevredigends kunnen vinden.
Momenteel kom ik dus geen stap verder.
Let wel, ik ben qua Linux een beginner, en heb er echt nog geen kaas van gegeten>
Dus als jullie mij kunnen adviseren, liefst een beetje in lekentaal zodat ik het een beetje kan volgen.

Dank op voorhand!

edit: de rode vakjes in het icoontje zijn ondertussen opgelost, door de printer te "starten" in CUPS, verder geen verandering...
« Laatst bewerkt op: 2008/12/24, 10:49:30 door Hollender »

Offline Hollender

• Lid
Re: Epson sx200 werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/24, 16:02:50 »
Daar kom ik hem inderdaad niet tegen nee, hoe kan ik dat veranderen?

Offline Freak of the Day

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/24, 16:43:42 »
Om te beginnen, heeft je printer een Serial Port of een USB kabel?
Serial Port is een breede stekker met schroefjes.
USB denk ik dat je dat wel weet. ;)
Mijn printer heeft USB, alleen insteken en het werkte al perfect.
Dus ik vraag het maar even, want misschien werkt een Serial Port minder goed.

Offline Hollender

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/25, 12:08:00 »
Okay, ik zal voor alle duidelijkheid vanaf het begin beginnen.
;)

Ik heb jarenlang met Windows XP gewerkt en vond het ondertussen tijd voor wat anders.