Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en Kubuntu  (gelezen 793 keer)

roelof92

• Gast
Ubuntu en Kubuntu
« Gepost op: 2008/12/23, 18:18:59 »
Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen Ubuntu en Kubuntu en de overeenkomsten. Ubuntu heeft Gnome en Kubuntu heeft KDE, de bijgeleverde software is anders als bij Ubuntu (Konqueror ipv Firefox) maar zijn er verder verschillen naast de grafische verschillen en de andere software. Dat vraag ik me namelijk af zodat ik kan weten of ik het multimedia-compleet maken artikel van deze site ook op Kubuntu of Xubuntu kan gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 18:28:57 door roelof92 »

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Ubuntu en Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/23, 18:49:26 »
Ubuntu maakt gebruik van Gnome en steekt vrij eenvoudig in elkaar. Kubuntu maakt gebruik van KDE en hierbij valt er heelveel te "tunen" qua instellingen. Wat programma's betreft kan je onderling uitwisselen met elkaar. Verder kan je en Kubuntu en Ubuntu naast elkaar draaien, in sessies geef je aan of je inlogt op Gnome of KDE. Wat je onder de een installeert vind je terug onder de andere. Even zo simpel mogelijk weergegeven. Ook Xubuntu kan je ernaast draaien.
De multimedia compleet maken kan voor alle drie de versies, later kan je nog altijd voor een andere Player kiezen. Keuze genoeg zou ik zeggen.  :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

roelof92

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/23, 19:03:21 »
maar wat ik me dus afvraag, packages als bijvoorbeeld w32codecs, van medibuntu zou je die kunnen gebruiken op Kubuntu want dat artikel is geschreven voor Ubuntu Hardy & Intrepid.

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/23, 20:32:45 »
Dat klopt  inderdaad. Daarom heb ik een guide geschreven over hoe je dat op Kubuntu doet: http://sites.google.com/a/daworld.nl/ubukuntu/kubuntu--na-het-installeren

roelof92

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/23, 21:03:14 »
Hartstikke bedankt dit is exact wat ik zocht, ik ben hier enorm blij mee!

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/23, 21:09:45 »
Graag gedaan :)