Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Kleine probleempjes  (gelezen 1765 keer)

Vess

• Gast
[Opgelost]Kleine probleempjes
« Gepost op: 2008/12/16, 09:42:38 »
Beste,

Gister wilde ik een radio zender luisteren via mozilla op mijn xubuntu. Hij vroeg echter om een plugin om te installeren. Nu liep deze tijdens de installatie van deze VLC player plugin vast. Dus had ik mijn computer uitgedaan en weer aan. Na het inloggen krijg ik alleen mijn achtergrond en muis te zien. Ik kan met de rechtermuisknop op het bureaublad klikken en dan krijg ik dat standaard menu desktop settings etc.
Nu heb ik dus 2 probleempjes. Is de VLC player plugin de goede om te installeren om in mozilla webradio zoals radio veronica te luisteren? Er stonden ook wat andere in het rijtje dat mozilla mij aanbood als plugin. Tweede probleem is hoe krijg ik mijn interface terug(de twee taakbalken die weg zijn)? Ik heb in de vorige kernel en recovery mode gestart en beide werkt niet.

Groetjes Jurgen
« Laatst bewerkt op: 2008/12/17, 09:37:57 door Vess »

Offline mp

• Lid
Re: Kleine probleempjes
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/16, 10:08:10 »
Heb je al geprobeerd de X-server te herstarten? Ctrl-Alt-Backspace.

Vess

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/16, 12:11:16 »
Nee dit werkt niet. Ik kan wel via background instellen dat ik mijn menu krijg door op de rechter muisknop te klikken. Vanuit daar kom ik in setting manager en als ik op panel klik gebeurt er niks als ik op de rest klik zoals display dan verschijnt dat gewoon. Het lijkt wel of de service niet wil starten ofzo.

Groetjes Jurgen

Offline mp

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/16, 12:15:30 »
Probeer eens:
alt + f2 (start terminal), "gnome-panel" typen en ENTER.

Heb je gisteren toevallig ook Evolution verwijderd? Dat kan namelijk problemen geven voor GNOME.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/16, 12:17:02 door mp »

Vess

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/16, 13:18:25 »
Hij zegt dat hij child proces niet kan starten.
In terminal zegt hij echter dat gnome-panel niet geinstalleerd is. Dus als ik thuis ben zal ik het even proberen(kan het net niet op omdat ons werk een ISA ertussen heb zitten :( )

Bedankt alvast. Groetjes Jurgen
« Laatst bewerkt op: 2008/12/16, 13:23:04 door Vess »

Offline visser

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/16, 16:30:32 »
alt + f2 en dan" xfce4-panel" ingeven zou het moeten doen volgens mij.

Vess

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/16, 19:15:18 »
moest gnome installeren. Gedaan en gestart en deed het maar niet mijn normale balken.
xfce4-panel did the trick.
Weet iemand ook toevallig wat de plugin is om bijvoorbeeld http://www.radioveronica.nl/radioveronicaplayer/player_new.php te luisteren in mozilla?

Groetjes Jurgen

edit: xfce4-panel doet het tot ik terminal afsluit.

edit 2: Stom van me sudo moet er niet voor
« Laatst bewerkt op: 2008/12/16, 19:27:39 door Vess »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/16, 20:54:46 »
Radio Veronica - mediaplayerconnectivity - alles op VLC zetten.
Plugins Mplayer plugin en VLC Player plugin loopt als een raket wel eerst even wachten voor dat hij speelt.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/16, 22:20:16 »
btw ook ik luister graag naar veronic maar ik heb deze url oa vastgezet onder radio in rythmbox.

dan kun onafhankelijk van wat jer doet, welke browser je dan gebruikt lekker radio luisteren.

Vess

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/17, 09:36:12 »
Bedankt voor de tips! ik ga ze vanavond even uitproberen zodra ik thuis ben.

Groetjes Jurgen