Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update manager - Not all updates can be installed  (gelezen 429 keer)

Offline Koen Bokern

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Update manager - Not all updates can be installed
« Gepost op: 2008/12/16, 09:32:32 »
Hallo,

De rede dat ik dit draadje maak is omdat ik eerder bij een gedeeltelijke upgrade problemen heb gehad.
Waarom krijg ik deze foutmelding?

1. Ik heb geen deb-packages geinstalleerd van andere softwarekanalen
2. Alle paketten die niet zijn aangevinkt zijn niet door mij handmatig geinstalleerd. Het gaat bijvoorbeeld om linux-headers, evolution, gimp etc.
3. Ik heb geen vorige upgrade gehad, enkel updates. Bovendien heb ik zondag een verse installatie gedaan.

Moet ik nu gewoon upgraden? Dit is geloof ik een keer verkeerd gegaan. En waarom zijn enkele paketten (standaard) niet aangevinkt? En kan het kwaad als ik ze wel aanvink?

Groet, vlerk

Offline Prosper

• Forumteam
Re: Update manager - Not all updates can be installed
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/16, 09:44:55 »
Je kan ze in de update-manager niet aanvinken.
Het kan in principe geen kwaad om die gedeeltielijke upgrade te doen.  Loopt ie vast, dan lukt het de volgende keer wel. Ubuntu is nogal solide.
Meestal betekent dit dat sommige pakketjes wel voorzien zijn, maar nog niet helemaal klaar zijn of dat er eerst een aantal andere updates moeten gebeuren, vooraleer je die ontbrekende (niet aangevinkte) pakketjes kan installeren.
Vertrouw je het hele zaakje niet zo erg, dan annuleer je gewoon de update-manager en je laat dat rode pijltje daar rustig staan.  Dat stoort echt niet.. :)
Morgen of zo lukt het dan misschien wel.

Kan ook wat langer duren, maar het komt uiteindelijk wel goed.

Je kan het ook via de commandolijn forceren, maar als je daar geen goeie reden voor hebt, dan... zie ik niet welke reden je zou kunnen bedenken :D
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Koen Bokern

• Lid
Re: Update manager - Not all updates can be installed
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/16, 13:26:42 »
oke, dan laat ik hem nu gewoon lekker zo staan. Probeer het gewoon iedere dag even.