Nou, niks hielp. De laatste keer heb ik nogmaals 'r' gedaan na opstarten vanaf de dvd, format c: /FS:NTFS, Fixmbr, en nog wil de dvd niks beginnen met die partitie en zegt hij steeds dat ze niet compatible is met XP...

Maarrrr... toen dacht ik laat ik die VirtualBox maar eens proberen (moet ik nog gaan doen en weet dus nog niet hoe), dus ik begon Intrepid weer opnieuw te installeren met als bedoeling die C:schijf dan maar even om te toveren tot Ext3. Blijkt dat ik de hele tijd bezig heb geweest op het eerste deel van een backupschijf en helemaal niet op C!!!
XP heeft me zitten misleiden... Als schijf werd steeds C: aangegeven en hda, dus ik dacht dat ik goed zat. Mijn tweede harde schijf met Ubuntu was altijd duidelijk te herkennen aan de indeling in drie partities (/, swap en home), maar hier ben ik dus even goed de mist mee ingegaan

en ben dus ook wat bestanden kwijt die ik voor de veiligheid even op die backupschijf had gezet!
Wat een geklooi. Maar nu heb ik dus nog steeds geen Windows. Zou dat VirtualBox ook functioneren als ik een programma als Illustrator wil draaien?
En nog even een korte vraag: Na installatie zijn mijn gemounte schijven allemaal voorzien van een slotje. Dat is dus niet handig. Hoe en waar verander ik dat in standaard toegankelijk (lezen/schrijven)?