Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] awn doet raar  (gelezen 1419 keer)

[OPGELOST] awn doet raar
« Gepost op: 2008/12/13, 17:59:09 »
hey, mijn avant window navigator doet raar...
ik heb hem ingesteld dat ie naar beneden verdwijnt als ie niet gebruikt wordt, en dat doet ie netjes. en nou was het altijd zo dat ie als ik er met mijn muis langskwam netjes omhoog kwam, en dan over mijn gemaximaliseerde vensters heen. ineens was dat weg (gister of eergister ofzo), en kwam hij wel omhoog, maar bleef onder gemaximalisserde vensters.. toen heb ik in de settings aangevinkt dat ie over gemaximaliseerde vensters moest gaan, en nu, als ik een venster maximaliseer, maximaliseert ie niet tot de benedenrand, maar een paar centimer erboven, zodat AWN er precies onder past :S
ik heb al geprobeerd het terug te veranderen, maar dat lukt dus niet.

weet iemand wat te doen? h4lp!!!
« Laatst bewerkt op: 2008/12/14, 13:04:21 door femke98 »

Re: awn doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/13, 18:58:01 »
Hallo colapunk, hoe is de bar behaviour nu ingesteld in de dock preferences?

« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/13, 19:26:30 »
in ascii, te lam voor een screenshot :P

vensters
[v] vensters tonen van alle virtuele desktops

gedrag
[v] balk automatisch verbergen indien niet in gebruik
[ ]  keep below maximized windows when not in use
[v] gemaximaliseerde vensters bedekken de balk niet (herstart vereist)
[v] alert when application window updated

als ik overigens 'gemakximaliseerde vensters bedekken de balk niet', aan of uit vink vraagt ie niet om een herstart, van awn of van ubuntu...

edit: [SOLVED]. ik heb hem uitgevinkt en ubuntu herstart. dat deed de truuk. sorry voor het nutteloze topic!

nou ik die trouwens lees zegt die eigenlijk dat mijn gemaximaliseerde vensters een paar centimeter korter blijven... ik las hem altijd als: gemaximaliseerde vensters  komen onder de balk...
« Laatst bewerkt op: 2008/12/13, 19:30:22 door colapunk »

« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/13, 19:30:27 »
Hé colapunk, alleen [v] balk automatisch verbergen indien niet in gebruik is genoeg.
Die [v] gemaximaliseerde vensters bedekken de balk niet (herstart vereist) is de oorzaak waarschijnlijk.
En met een herstart wordt de herstart van awn bedoeld. Er is maar één oorzaak waarvoor je theoretisch gezien je Ubuntu installatie zou moeten herstarten en dat is na een kernel update en je wilt die nieuwe kernel gaan gebruiken.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/13, 19:31:54 »
ah dank je, ik heb mij post boven ge-edit, ik heb toch gewoon opnieuw opgestart. dan start awn ook opnieuw :P

bedankt! waar zit die solved knop trouwens tegenwoordig?

« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/13, 19:41:08 »
Even je eerste post editten, je kunt dan in je onderwerp aan het begin [OPGELOST] zetten.
Mooi dat het werkt! Ik kan je trouwens de awn-testing branche aanbevelen, die gebruik ik al een tijdje en die is wat meer up to date.

Re: [opgelost, ik was een beetje dom ;)]awn doet raar
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/13, 20:45:58 »
wat doet die extra?

« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/13, 20:53:37 »
De weather applet werkt, maar dat zal ondertussen in de stable branche ook wel opgelost zijn. Ook zijn er meer applets voor volgens mij die ook beter zijn uitgewerkt. Ik heb het er meteen opgezet eigenlijk, dus kan niet zo 123 de verschillen noemen. Maar als het bij jou nu prima werkt houden zo. Gebruik je 8.10? Welke versie van AWN zit daarbij?

« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/13, 21:22:19 »
ubuntu 8.10 met awn 0.2.6, en het draait in principe als een zonnetje. alleen als er een programa afsluit (dus dat ie een icoonte van de balk haalt) en tegelijk van het scherm wil verdwijnen wil hij nog wel eens buggen. meestal blijft echter alleen het plaatje van de balk staan, en komt het weer goed als ik even met mijn muis erlangs ga...
alleen laatst (nu ik er over nadenk deed ie vanaf toen raar) liep ie zo vast dat ik hem bij procesmanagement af moest sluiten en opnieuw op moest starten...

« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/13, 21:54:28 »
hmm, awn test heb ik nog niet gevonden, maar ik heb nu eigenlijk alles in awn zitten, behalve een netwerk-beheer icoontje, om een draadloos netwerk te kunnen kiezen...
dat zou ik echt chill vinden, als ik die gevonden heb, bok ik heel de bovenbalk eraf :D

« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/14, 11:18:28 »
Netwerkicoontje is er (nog) niet. Ik heb mijn panels ook weggehaald maar de notification area applet die bij de AWN zit die ik draai (0.3.1) is niet echt optimaal.
AWN testing branch: http://wiki.awn-project.org/Installation:Ubuntu#PPA