Virtualbox kunt ge al vergeten met 256 mb ram. Hoe gaat ge 2 besturingssystemen tegelijk draaien op dat beetje ram?
Dat ben ik -niet- met je eens! Integendeel! Ik draai met een vergelijkbaar systeem (en situatie) => met <= VirtualBox en daarmee een virtuele Windows XP op 96 MB. Voorwaarde is wel dat je daarmee niet het internet op gaat (Explorer opties (verbinding ==> LAN instellingen ==> fake proxy aanmaken 10.10.10.10 en poort 1010 bijv) aanpassen, zodat je geen virusscanner hoeft te draaien. Werkt hier uit de kunst en heel vlot!
Als je i.p.v. Windows XP Windows 2000 gaat draaien loopt het nog veel sneller (en stabieler).
Hier een schermfoto van een Windows DTP programma wat op mijn VitualBox WinXP (96 MB) draait:
(noot: dit is een wat oudere schermfoto -met AVG7.5, dat heb ik nu niet draaien)
Ik draai overigens geen Xubuntu, maar heb puur XFCE draaien vanaf een blokkendoos installatie. Hierdoor draaien een heleboel onnodige processen minder dan de standaard Xubuntu. Wanner je Fluxbox of IceWM (i.c.m. Rox) draait weet je helemaal niet wat je ziet Dat is zo snel en soepel.
Dus niet zo snel naar de hardwareboer lopen, met een beetje knutselen kun je heel veel bereiken.
Kijk eens op het forum naar 'blokkendoos' voor meer informatie