Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gnome do  (gelezen 1408 keer)

Offline 2ndchance

• Lid
gnome do
« Gepost op: 2008/12/11, 20:53:58 »
Ik kwam het programmaatje gnome-do tegen op internet. Deze leek me ontzettend handig en heb ik dus geinstalleerd via de synaptic + alle plugins.
Nu lijkt het of er geen zoekmachines gebruikt worden. Als ik een woord in type gaat ie alleen zoeken in mn muziek, mappen, evolution contacten etc  maar niet de optie om te zoekn op internet.

Ik heb geprobeerd ze zoek plugin handmatig te downloaden en in de plugin folder te stoppen... ook geen resultaat.

Hoe kan ik deze plugion werkend krijgen?

Re: gnome do
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/11, 21:26:06 »
Als ik bijv Firefox of Thunderbird intoets worden de programma's getoond en met ENTER uitgevoerd. Of bedoel je wat anders?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline 2ndchance

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/11, 22:00:43 »

« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/11, 23:32:47 »
Oke nu weet ik wat je bedoelt. Open gnome do, rechts boven staat een klein wit pijltje wat naar beneden wijst. Klik hier op, er opent een menuutje, klik op Preferences, klik op de tab Plugins, selecteer de Plugins die je wilt hebben, dus bijv de Open search Web search en natuurlijk de Firefox plugin. Moet alleen mijn pc opnieuw opstarten kom er zo op terug.

Met vriendelijke groet Gijs

Edit : Moet nog even uitzoeken hoe ik aan een derde paneel kom in Gnome Do, misschien een update? Ik krijg wel de extra zoekmachines plugins te zien, echter na een ENTER start er niets op, ga verder met uit zoeken en hoop er zo snel mogelijk op terug te komen.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/12, 00:12:56 door Gijsbert »

Offline 2ndchance

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/12, 13:12:44 »
Dit is wat ik heb gevonden: Steps to reproduce:
1 Launch Firefox
2 Install a new opensearch plugin
3 Try to do a search from within Gnome-Do using the newly installed search plugin
Expected result:
The plugin installed from within Firefox is available in Gnome-Do
Actual result:
It is not possible to do a search, as Gnome-Do uses search plugins stored in /usr/lib/firefox/searchplugins, not ~/.mozilla/firefox/{PROFILE_NAME}/searchplugins

Wanneer ik in mijn plugin map kijk, is deze helemaal leeg. Ik krijg niet die derde knop met de zoekmachines. Ook in de bovengenoemde mappen waar firefox de searchplugins zou moeten hebben zijn bij mij beide leeg. Terwijl ik in firefox meerdere zoekmachines heb: google, yahoo, wikipadia etc

« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/12, 17:42:20 »
Heb je in Gnome Do gedaan wat ik heb beschreven om een plugin van Gnome Do zelf te activeren?

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline 2ndchance

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/12, 17:50:14 »
Wanneer ik op t pijltje druk krijg ik 3 mogelijkheden: About Do, Open plugins folder en Quit.

Vlgs mij is dat niet helemaal zo als het zou moeten zijn....

« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/12, 18:24:15 »
De tweede mogelijkheid bij mij is Preferences als ik deze aanklik krijg ik 3 tabbladen General, Keyboard en Plugins. Ik heb versie 0.6.0.1
Wat gebeurt er als je op Open plugins folder klikt?

Met vriendelijke groet,

Gijs