Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apt-get -b source  (gelezen 1216 keer)

Offline langeman

• Lid
apt-get -b source
« Gepost op: 2006/09/17, 19:21:19 »
Ik ben wat aan het experimenteren geweest met het vanuit source compileren van Ubuntu packages. Het volgende werkt uitstekend:

sudo apt-get build-dep
sudo apt-get -b source
sudo dpkg -i

Door het zetten van optimalisatie flags als

export CFLAGS="-j3 -O2 -mtune=nocona -funroll-loops -ffast-math -fomit-frame-pointer -fno-exceptions"

blijkt snelheidswinst te behalen. Voorbeeld: memtest 100m 1 in 70 seconden (geoptimaliseerd) ipv 128 seconden (niet geoptimaliseerd) Dat zet zoden aan de dijk!
Voor een aantal CPU-intensieve programma kan zelf compileren klaarblijkelijk zinvol zijn.

Ik kan prima de door apt-get -b source aangemaakte files installeren.  (dpkg -i) Als ik echter daarop apt-get dist-upgrade uitvoer, wordt het geoptimaliseerde pakkket direct voor upgrade aangemerkt en wordt de standaard versie weer geinstalleerd. Weg is de zelf gecompileerde versie...!

Hoe kan ik dit voorkomen? Hoe kan ik de zelf gecompileerde versie installeren zonder dat deze bij de eerst volgende apt-get dist-upgrade weer overschreven wordt?

TheAnimaL

• Gast
apt-get -b source
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/17, 19:36:25 »
Dat heet version pinning. Hier staat een stukje over het zelf compileren van ffmpeg en hoe het pakket te 'pinnen'...

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
apt-get -b source
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/17, 20:52:28 »
Je kan ook ergens in de menu's van sysnaptic specifi