Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openftd niet te vinden in Synaptics  (gelezen 508 keer)

Offline Big_one

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Openftd niet te vinden in Synaptics
« Gepost op: 2008/12/09, 19:13:05 »
Volgens de handleiding op http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/Ubuntu_installatie (Ubuntu 8.10)pakketbron toegevoegd, handtekening toegevoegd, pakketbeheer bijgewerkt maar openftd komt niet voor in synaptics, ook niet na herhaaldelijk opstarten.
Heb al vaker op deze manier een pakket toegevoegd en dit ging altijd goed. Zou niet weten wat er dit keer fout gegaan kan zijn.
Info:
Ubuntu 8.10 via Wubi geinstalleerd

Iemand een tip?

Alvast bedankt,

Jan

Offline rja

• Lid
Re: Openftd niet te vinden in Synaptics
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/09, 19:15:40 »
Dat heb ik ook gehad in Synaptic, er zit een bug volgens mij.

Maar wat wel werkt is een terminal opstarten : sudo apt-get install openftd

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/09, 19:17:05 »
Volgens de handleiding op http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/Ubuntu_installatie (Ubuntu 8.10)pakketbron toegevoegd, handtekening toegevoegd, pakketbeheer bijgewerkt maar openftd komt niet voor in synaptics, ook niet na herhaaldelijk opstarten.
Heb al vaker op deze manier een pakket toegevoegd en dit ging altijd goed. Zou niet weten wat er dit keer fout gegaan kan zijn.
Info:
Ubuntu 8.10 via Wubi geinstalleerd

Iemand een tip?

Alvast bedankt,

Jan

ik zit nu achter/voor een andere distro, heb je bij softwarebronnen bij: software toevoegen/verwijderen, alle beschikbare bronnen aangevinkt?
is openftd niet standaard geinstalleerd trouwens?

Offline Big_one

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/09, 19:23:39 »
Zo dat gaat snel met reacties!

In terminal ga ik het zeker nog proberen en alle bronnen zijn aangevinkt.
Standaard staat openFTD volgens mij niet geinstalleerd, zie handleiding op WIKI op bron toe te voegen met handtekening.
Bedankt!

Offline Big_one

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/09, 19:45:50 »
Hallo nogmaals gezocht en wat blijkt: openftd staat er wel in maar komt niet naar voren wanneer ik dit invul in het QUICKSEARCH vakje?
Heb de pakketbronnen pas gevonden toen ik  bij oorsprong de www.ftd4linux.nl/main zag staan, na het aanklikken hiervan bij een leeg quicksearch vakje kwamen ze wel naar voren.
Installatie ditmaal gelukt, alleen vreemd dat Quicksearch niet werkt voor zoekterm openftd.
Naderhand nog met enkele andere woorden in pakketbronnen gezocht en geen problemen hiermee maar openftd werkt blijkbaar niet.
Vreemd. Mijn probleem is opgelost maar waarom werkt quicksearch niet voor openftd terwijl deze er toch duidelijk instaan?
Nogmaals bedankt voor de tips,

Jan