Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meerdere Geluidskaarten  (gelezen 1194 keer)

mickvdv

• Gast
Meerdere Geluidskaarten
« Gepost op: 2008/12/09, 18:40:48 »
Hallo

Voor sinterklaas heb ik een (oude 2e hands) geluidskaart gekregen:D. Op deze geluidskaart (pci, creative soundblaster) wil ik mijn standaard geluiden afspelen (Amarok + Ubuntu opstart geluiden + Mplayer + Youtube filmpjes + Games etc..). Op de andere geluidskaart (onboard) wil ik skypen, terwijl ik game (UrbanTerror) op de andere geluidskaart. Ik gebruik hier voor PulseAudio en de Device Chooser (van pulse dus).

Dit werkt allemaal prima behalve;

UrbanTerror wil niet naar die andere geluidskaart. En de systeem geluiden (inlog enzo) willen ook niet op de andere (pci) geluidskaart.

De Onboard geluidskaart is te zacht en te krakerig om als standaard kaart te dienen, maar skype is zoizo crapsound dus dat kan daar wel op.

Hoe verander ik mijn standaards geluidskaart zodat alles behalve skype op de andere (pci) geluidskaart gaat?

Mick

Offline Cumulus007

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Meerdere Geluidskaarten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/09, 18:42:58 »
Waarom gebruik je niet eigenlijk één geluidskaart voor alles?

mickvdv

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/09, 18:45:04 »
Omdat ik mijn hoofdtelefoon voor skype wil, terwijl ik game op die andere. Skype jat mijn geluid (geen geluid van andere aplicaties op diezelfde geluidskaart).

EDIT: Dit is alleen het geval bij urbanterror (het spel dus)
« Laatst bewerkt op: 2008/12/09, 19:03:22 door Mick »

mickvdv

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/09, 19:39:07 »
Probleem opgelost:

Ik heb in de alsa configuratie card 2 (mijn pci kaart) als standaard ingestelt:D Nu doet hij het goed:D
Zie;
http://seehuhn.de/pages/alsa

/etc/asound.conf bestaat niet, maar die moet je gewoon aanmaken.

Bedankt:D